تحولات لبنان و فلسطین

رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: با آغاز کار مجلس دهم، فراکسیون کارگری قوی برای پیگیری مطالبات کارگران تشکیل شود.

تشکیل فراکسیون قوی کارگری در مجلس دهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا،داوود امیری  اظهار کرد: با توجه به راهیابی نمایندگان کارگران از چند حوزه انتخابیه انتظار داریم یک فراکسیون منسجم و قوی در بحث پیگیری مطالبات شکل بگیرد.

وی گفت: در سنوات گذشته فراکسیون کارگری بیشتر واکنشی عمل کرده و بلافاصله اعلام موضع کرده است ولی توقع جامعه کارگری این است که در مجلس دهم به صورت کنشی عمل کند.

امیری متذکر شد: موادی از قانون کار وجود دارد که آیین ‌نامه‌های آن نیازمند تصویب است و باید تغییرا در آن اعمال شود تا اجرایی شود.

این مقام مسوول کارگری درعین حال عدم تحقق برنامه‌های وزارت کار در سال 94 را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه کار کارنامه وزارت کار انتظارات را برآورده نکرد البته شاید یکی از دلایلش این باشد که مجلس به نوعی با دولت همراه نبود که امیدواریم با تغییر مجلس و رویکردی که در آینده در پیش خواهد گرفت و حضور نمایندگان اعتدال گرا و نزدیک به دولت،سیاستها در حوزه روابط کار،‌ اشتغال و تولید و سرمایه به شکل مطلوبتری دنبال شود که به نفع کارگران و کارفرمایان است.

وی در پایان عدم تصویب حق مسکن کارگران در سال 94 را یکی از اتفاقات تلخ حوزه کار برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حق مسکن سال 95 کارگران بر خلاف حق مسکن سال 94 که به فراموشی سپرده شد، از تصویب هیات وزیران بگذرد و از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.