انتخابات

در نخستین روز از ایام البیض و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع)، مراسم معنوی اعتکاف با حضور ده ها معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی آغاز شد.

  مراسم‌ معنوی اعتکاف در جوار بارگاه حضرت رضا(ع) آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع ‍‌رسانی آستان قدس رضوی، هر ساله با فرارسیدن ایام البیض ماه رجب، حرم مطهر رضوی و مسجد گوهرشاد پذیرای خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان خداجویی است که خود را برای تمرین بندگی و جهاد با نفس آماده می کنند.
امسال نیز مسئولان و مدیران آستان قدس رضوی با برنامه ریزی منظم و منسجم میزبان یک هزار و 172 نفر معتکف در مسجد گوهر شاد هستند.
میهمانان این سفر معنوی چهارشنبه، یکم اردیبهشت ماه، مصادف با 12 رجب، وارد حرم مطهر شدند و با دریافت کارت مراسم اعتکاف، برای سه روز بندگی و دلدادگی خود را آماده کردند.
قرائت قرآن، بیان احکام، برگزاری حلقه معرفت، قرائت زیارت رجبیه و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی از جمله برنامه‌هایی بود که از سحرگاه نخستین روز اعتکاف برگزار شد.
برای مراسم اعتکاف امسال 12 هزار و 277 متقاضی ثبت‌نام کردند که با توجه به عملیات ساختمانی مسجد گوهرشاد از این تعداد هزار و 172 نفر معتکف شدند.
لازم به ذکر است؛ آیین اعتکاف در ایام البیض از سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) آغاز می شود و تا 15 رجب المرجب ادامه دارد و با قرائت دعای ام داود خاتمه می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.