به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا طوسی اظهار داشت: یکی از مشکلات انکارناپذیر در ساختار شهری تبریز، ضعیف بودن کریدورهای شمالی جنوبی شهر است که موجب اختلال در مسیرهای ترافیکی میشود.
وی اجرای طرح تغییر مسیرهای ترافیکی در هسته مرکزی تبریز را راهکاری برای بهبود ظرفیت ترافیکی در این منطقه عنوان کرد و گفت: طرح قبلی ترافیک در این منطقه ایرادهای عمدهای داشت از جمله وجود مسیر مخالف در حد فاصل میدان دانشسرا تا میدان شهدا که موجب سردرگمی عابران پیاده و رانندگان میشد.
طوسی افزود: با توجه به افزایش حجم ترافیک در این منطقه و مسایل دیگری همچون تبریز 2018، اصلاح طرح ترافیکی ضروری به نظر میرسید و بر این اساس شورای ترافیک استان طرح تغییر مسیرهای ترافیکی در این منطقه را تصویب کرد.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان خاطرنشان کرد: یکی از فواید این طرح، کاهش طول مسیر ناوگان حمل و نقل عمومی است که امیدواریم با سپری شدن زمان روز به روز اثرگذاری آن بیشتر دیده شود.
وی با بیان اینکه نتیجهگیری درباره این طرح زود است و طرحهای ترافیکی برای اثربخشی نیاز به پروسه طولانیتری دارند، افزود: تا زمانی که مردم از سردرگمی بیرون آمده و مسیرهای جدید و جایگزین را شناسایی کنند نمیتوان به صورت قطعی در مورد این طرح نظر داد، اما نشانهها حاکی از این است که در مدت چند روز اجرای این طرح، ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش یافته و اگر این روند ادامه یابد میتوان گفت که طرح موفقی اجرا شده است.
طوسی در خصوص وظایف شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، گفت: شورای هماهنگی ترافیک استانها به تبع شورای عالی ترافیک در سال 1372 تشکیل شده و وظیفه هماهنگی و تعیین سیاستهای کلان ترافیک در استان را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه شورای ترافیک استان اتاق فکری متشکل از کلیه دستاندرکاران حمل و نقل و ترافیک است، افزود: این شورا بر حسن اجرای سیاستهای کلی ترافیک که از سوی شورای عالی ترافیک ابلاغ میشود نظارت میکند، ضمن اینکه وظیفه بررسی و تصویب نهایی طرحهای ترافیکی و مصوبات کمیتههای تخصصی حمل و نقل و ترافیک استان نیز از وظایف این شوراست.
نظر شما