انتخابات

 امام جمعه مراغه گفت: مسئولان عربستان به دنبال حذف جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با فریضه الهی و مناسک حج به دلیل حقیقت گویی کشورمان در برابر سیاست های رژیم آل سعود هستند.

آل سعود به دنبال حذف ایران از مناسک حج است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان افزود: جمهوری اسلامی به دنبال برگزاری مراسم حج است مشروط بر اینکه عزت و امنیت ایرانی ها تامین شود.
وی اظهارکرد: رژیم آل سعود به بهانه های مختلف همواره به دنبال حذف ایران در برگزاری مناسک حج بوده که در یک سال گذشته توانست این بهانه را بدست آورد.
خطیب جمعه مراغه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و مسئولان به دنبال اعزام حجاج به عربستان بودند اما شرایطی که دولتمردان عربستان برای حضور ایرانی ها عنوان کردند موجب پایمال شدن عزت و امنیت حجاج ایرانی می شد و به همین دلیل حجاج ایرانی اعزام نشدند.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به اینکه رسانه های جهانی نیز در این ارتباط با عربستان جانبداری کردند ، گفت: این امر نشان داد که جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در این مراسم از برنامه های از پیش تعیین شده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه زبان گویای حق بوده و در این راستا به دنبال احقاق حقوق مردم مسلمان از جمله یمن و عراق خواهد بود تا در برابر برنامه کشورهای غرب و دست نشانده های آنان در منطقه ایستادگی کند.
امام جمعه مراغه با تسلیت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای 15 خرداد گفت: امام راحل و یارانش تمامی توان خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بودند و این زحمات با تاسیس جمهوی اسلامی به نتیجه رسید.
آیت الله پورمحمدی، افزود: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه مردمی بودن و زحمات امام راحل و خانواده وی به نتیجه رسیده و شهدای پانزدهم خرداد 1342 به عنوان سربازان خط مقدم این نهضت هستند.
وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، بر حفظ حرمت این ماه تاکید کرد و گفت: مسئولان و نهادها نیز باید در این ماه کاری کنند تا بیشتر از ماه های گذشته زمینه آرامش معنوی مردم تامین شود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.