انتخابات

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به زیبایی اشخاص رای نمی‌دهیم بلکه به کارآمدی جهان بینی و اندیشه اشخاص که اساس برنامه‌های توسعه را شکل می‌دهند رای می‌دهیم.

رئیس ستاد پزشکیان: نگویید رئیس‌جمهور اختیار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ پس از برگزاری مرحله اول انتخابات و راه‌یابی پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات مرحله اول به لطف خدا و توجه و دقت همه دست‌اندرکاران اعم از شورای محترم نگهبان وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور هر چهار نامزد فعالی که به داخل خط رسیدنند  به نحو مطلوب و درستی برگزار شد و جای تشکر و تبریک دارد.

وی افزود: خوشبختانه همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد آقای دکتر مسعود پزشکیان در مرحله اول با رتبه نخست به همراه آقای جلیلی وارد مرحله دوم شد؛ در این مهلت باقی مانده فرصتی است تا دو نامزد مرحله دوم آخرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره آینده کشور با مردم مطرح کنند. طبیعت رقابت این است که هر دو نامزد تلاش کنند همراه با معرفی دیدگاه‌های خود به مردم نسبت به دیدگاه‌های یکدیگر نیز نقد داشته باشند و لازمه انتخابات نیز همین است؛ ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم چرا که موجب بالا رفتن آرای مردم و انتخاب رئیس جمهور اصلح خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: فرق انتخابات مرحله دوم و مرحله اول این است که دیگر نامزدها متعدد نیستند و تنها دو کاندیدا حضور دارند؛ ما به زیبایی اشخاص رای نمی‌دهیم بلکه به کارآمدی جهان بینی و اندیشه اشخاص که اساس برنامه‌های توسعه را شکل می‌دهند رای می‌دهیم. نقش رئیس جمهورها در این است که بگویند برنامه‌های توسعه با چه اهداف چشم اندازها و گفتمان‌هایی اجرایی شود.

عبدالعلی زاده با اشاره به تدوین چشم انداز ۲۰ ساله ۱۴۰۴ در دولت اصلاحات گفت: در این برنامه اهدافی فراتر از بودجه‌های سالیانه دولت کل کشور به عنوان چشم انداز برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شد؛ اما متاسفانه بعد از دولت اصلاحات دولتی آمد که به توسعه فکر نمی‌کرد. در این دولت هیچ توسعه‌ای اتفاق نیفتاد و هیچ کدام از اهدافی که در چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین شده بود حاصل نشد؛ بنابراین انتخاب رئیس جمهور بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: گفتمانی که الان میان دو نامزد انتخابات مطرح است گفتمان‌های شفافی است که در طول ۱۵ روز تبلیغات مرحله اول و ۵ مناظره به خوبی نشان داده شد؛ یک نامزد کاندیدای وضع موجود کاندیدای طرفدار تحریم مخالف‏FATF است اما در مقابل آقای پزشکیان کاندیدای برداشتن تحریم‌ها و گشودن رابطه عادلانه با کشورهای جهان بر مبنای برد برد است و در سیاست داخلی نیز به دنبال تفاهم تعامل و گفت‌وگو است. نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد بلکه رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.