انتخابات

پنجم ماه جاری میلادی نیروهای مسلح یمن صحنه‌ هایی از پرتاب موشک بالستیک «فلسطین» ساخت یمن را منتشر کردند و امروز هم سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ساخت یک قایق نظامی جدید در این کشور خبر داد که اخیرا در حمله به یک کشتی خارجی متجاوز، از آن استفاده شده بود.

چشم جهان به یمن خیره ماند/ رونمایی‌ از تجهیزات نظامی جدید در سایه تحریم و محاصره!

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای مسلح یمن ظرف ۲۰ روز از ژوئن از سه نوع سلاح بسیار پیشرفته، کشنده و با کیفیت خود در جریان نبرد حمایت از غزه رونمایی کردند، این در حالی است که آمریکا و شرکای آن در ائتلاف دریایی سعی می کردند تضعیف یا بی‌ تاثیری توان نظامی یمن را به جهانیان نشان دهند، اما رونمایی از سلاح های مختلف و پیشرفته یمن امید را از آمریکا و شرکایش گرفت.

نیروهای مسلح یمن دقیقا ۲ روز پس از اعلام اصابت موفقیت آمیز موشک بالستیک مافوق صوت به یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» جنوب فلسطین اشغالی، از موشک بالستیک «فلسطین» ساخت یمن برای اولین بار رونمایی کردند، این موشک به شدت مورد توجه رسانه‌های غربی و صهیونیستی قرار گرفت؛ طوری که این رسانه‌ ها و همچنین بسیاری از کارشناسان نظامی در سراسر جهان درباره آن و مشخصات فنی مدرن آن صحبت کردند.

شهپاد «طوفان ۱» سلاح پیشرفته رونمایی شده دیگر یمن

از سوی دیگر رسانه جنگ یمن ۲۱ ژوئن در خصوص سلاح‌ های دریایی جدیدی که آزادگان یمن با استفاده از آن‌ ها در حال نبرد با مثلث تجاوز هستند، صحنه‌ هایی از یک شهپاد به نام «طوفان ۱» که توسط متخصصان یمنی ساخته شده است، پخش کردند. این شهپاد قابلیت‌ های رزمی فوق‌ العاده‌ای دارد و یک مولفه مهم برای ارتقای توانمندی‌ های نیروی دریایی این کشور محسوب می‌ شود.

شهپاد «طوفان ۱» حامل کلاهک ۱۵۰ کیلوگرمی است و این قابلیت را دارد که بتواند اهداف دریایی دشمن را تخریب کند و تا ۳۵ مایل دریایی در ساعت سرعت داشته باشد و این قابلیت باعث می‌شود با سرعت بالا به اهداف خود برسد.

این شهپاد گامی ویژه در صنعت تسلیحات داخلی یمن بوده و نشان دهنده توانایی‌های پیشرفته نیروهای دریایی این کشور در زمینه توسعه تسلیحات پیشرفته است.

موشک بالستیک مافوق صوت «حاطم ۲»؛؛ نشان توسعه مستمر توانمندی‌های نظامی برای تقویت نقش جهادی یمن

قبل از پایان ژوئن و در بیست و ششمین روز آن، نیروهای مسلح یمن از موشک بالستیک مافوق صوت «حاطم ۲» رونمایی کرد که با آن کشتی صهیونیستی (MSC SARAH V) را در ۱۴۰۰ کیلومتری دریای عرب هدف قرار داد.

رسانه جنگ یمن نیز صحنه‌ هایی از پرتاب این موشک سوخت جامد را به نمایش گذاشت که دارای سیستم کنترل هوشمند، قابلیت مانور، چندین نسل با بردهای مختلف و ساخت سازمان صنایع نظامی ارتش یمن است.

نیروهای مسلح یمن بر توسعه مستمر توانمندی‌ های نظامی برای تقویت نقش جهادی خود به منظور حمایت از ملت فلسطین، حمایت نظامی از مقاومت فلسطین و دفاع از یمن تاکید می‌ کنند.

رونمایی از یک قایق نظامی جدید؛ فردا

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز خبر داد که به زودی از یک قایق نظامی جدید رونمایی خواهند کرد که دارای قدرت تخریب و تکنولوژی پیشرفته است.

سریع بدون اشاره به جزئیات بیشتر، گفت که رسانه «الاعلام الحربی» ساعت سه بعد از ظهر فردا یکشنبه، تصاویری از این قایق منتشر خواهد کرد.

وی همچنین خبر داد که این قایق، کشتی «Transworld Navigator» را هدف قرار داده و تصاویر آن منتشر خواهد شد.

دستاوردهای سریع و پی در پی نیروهای مسلح یمن مانعی برای حفاظت آمریکا و هم‌پیمانانش از رژیم صهیونیستی

دستاوردهای سریع، پی در پی و فزاینده نیروهای مسلح یمن ثابت کرده است که این کشور می‌ تواند مانع از حفاظت آمریکا و هم‌پیمانانش از رژیم صهیونیستی و ناوبری دریایی دشمن شود.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌ های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌ شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌ های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌ شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌ سابقه ارتش یمن علاوه‌ بر این‌ که مانع از تلاش‌ های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌ اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.