اعضای تیم ملی والیبال پیش از سفر به برزیل برای برگزاری سه دیدار در هفته نخست لیگ جهانی، با آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس زیکا در این کشور آشنا شدند.

به گزارش قدس آنلاین،‌ تیم ملی والیبال که برای چهارمین سال متوالی در مسابقات معتبر لیگ جهانی شرکت خواهد داشت، امروز دوشنبه راهی برزیل شد تا دیدارهای خود مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره این رقابت ها را آغاز کند.  ملی پوشان والیبال کشورمان روز پنجشنبه برگزارکننده نخستین دیدار لیگ جهانی ۲۰۱۶ مقابل تیم ملی برزیل در ریودوژانیرو خواهند بود و این در حالی است که شیوع ویروس زیکا در این شهر نگرانی هایی را در رابطه با حفظ سلامت مسافران آن ایجاد کرده است.

نگرانی در این مورد وقتی بیشتر می شود که یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال اسلوونی هم اخیرا و در جریان اردوی آماده سازی این تیم در برزیل به ویروس زیکا مبتلا شد. در این بازیکن پس از اتمام اردوی برزیل تب و درد عضلات که نشانه هایی از ابتلا به ویروس زیکا است، مشاهده شد. 

در همین راستا این پرسش مطرح شد که «آیا اعضای تیم ملی والیبال ایران هم در جریان حضور یک هفته ای در برزیل با خطر ابتلا به ویروس زیکا که ظاهرا درمان قطعی و مشخصی هم ندارد، مواجه خواهند بود؟»

نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این پاسخ به این پرسش گفت: طی روزهای گذشته نمایندگانی از فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت همزمان درمحل اردوی ملی پوشان والیبال مستقر شدند و در مورد زیکا و چگونگی پیشگیری از ابتلا به این ویروس اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار آنها قرار دادند. همچنین نمونه هایی از بروشورهای تهیه شده در این زمینه هم تحویل ملی پوشان و حتی اعضای کادر فنی والیبال داده شد تا از اطلاعات آن برای پیشگیری از ابتلا استفاده کنند. 

وی با تاکید بر اینکه در بیشتر موارد یک نوع پشه عامل انتقال ویروس زیکا و آلوده شدن افراد به آن گزارش شده است، گفت: مسافران ریو و از جمله ملی پوشان والیبال در صورت رعایت توصیه ها و مراقبت از اینکه درمعرض این پشه ها قرار نگیرند، نباید نگرانی زیادی از بابت ابتلا به این بیماری داشته باشند. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: ریودوژانیرو طی دو سه ماه آینده هم میزبان دو رویداد بزرگ بازی های المپیک و پارالمپیک است. اگر واقعا وضعیت این شهر به لحاظ شیوع و گسترش ویروس زیکا و خطر ابتلا افراد به آن خطرناک بود، قطعا کمیته بین المللی المپیک حساسیت های لازم را به خرج داده و تصمیم گیری لازم را انجام می داد. تا به امروز مورد خاصی گزارش نشده فقط اینکه همه ورزشکاران باید به آنچه توصیه می شود، عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.