خبر فوری

شماری از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی با امضای طوماری، با طرح صلح اعراب با این رژیم مخالفت کردند.

۲۲ نماینده صهیونیست با امضای طوماری، طرح صلح عربی را رد کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، 22 نفر از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی با امضای طوماری، به طرح صلح عربی نه گفتند.

اتحادیه عرب در سال 2002 با طرح صلح عربی موافقت کرد ولی رژیم صهیونیستی از همان زمان مخالف این طرح بوده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه (امروز) اعلام کردند که نمایندگان امضاء کننده این طومار در کنیست، از حزب راستگرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حزب «البیت الیهودی» به ریاست «نفتالی بنیت» وزیر آموزش هستند.

در این طومار آمده است: «امضاء کنندگان این طومار بر تحقق صلح و برقراری روابط اقتصادی اسرائیل با کشورهای عربی تأکید دارند، ولی از طرح صلحی که شامل تشکیل دولت فلسطین، تقسیم قدس و اخراج یهودیان از خانه‌هایشان و ورود پناهندگان فلسطینی به اسرائیل باشد، مخالف‌اند.»

به تازگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای موافقت این رژیم با طرح صلح عربی، خواستار تغییراتی در این طرح شده بود. 

در واکنش به سخنان نتانیاهو، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد هر گونه تغییر و اصلاحاتی بر بندهای طرح «صلح عربی» را که در نشست بیروت در سال 2002 تصویب شده، نمی‌پذیرد. 

مطابق این طرح، رژیم صهیونیستی باید از تمامی مناطق اشغال شده 1967 عقب‌نشینی کند و دولت فلسطین به پایتختی قدس تشکیل شود و بنا بر قطعنامه 194 سازمان ملل متحد، در مورد آوارگان فلسطینی راه‌حلی منصفانه و مورد توافق ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.