انتخابات

۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: 393450

نخست‌وزیر ترکیه از تلاش این کشور برای بهبود روابط با همسایگان خود خبر داد.

دنبال تنش همیشگی نیستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بن‌علی ییلیریم، نخست‌وزیر جدید ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی گفت که به دنبال چالش‌های دائمی با کشورهای همسایه نیست. این اظهارات پس از آن مطرح شده است که ترکیه طی سالهای اخیر اختلافاتی جدی را با مصر، اسرائیل، روسیه و سوریه داشته است.

ییلدیریم که یکی از متحدان نزدیک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به شمار می رود در ماه می جایگزین احمد داوداوغلو شد که به دنبال گسترش قدرت ترکیه در منطقه بود.

برخی کارشناسان معتقدند که داوداوغلو مسیر را برای ییلدیریم هموار کرد و به او اجازه داد تا سیاست خارجی دوستانه‌تری را در منطقه اتخاذ کرده و اختلافات با دشمنان خود را کمتر کند.

ییلدیریم در گفتگو با خبرنگاران ترکیه‌ای گفت: اسرائیل، سوریه، روسیه، مصر و ... ما نمی‌توانیم با این کشورها که در مرز دریای سیاه و مدیترانه قرار دارند دشمنی همیشگی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: ما باید به تصویر بزرگتری بنگریم. هیچ دشمنی میان مردمان ما وجود ندارد. این امکان وجود دارد که به روزهای گذشته بازگشت و روابط خود را حتی به فراتر از آن روزها توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه دیپلماتهای ترکیه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه توسط اسرائیل تلاش می‌کنند گفت: تصور نمی‌کنم دوره باقی مانده تا دستیابی به نتیجه طولانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.