انتخاب چهاردهم

قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: نقشه مناطق پرخطر آتش سوزی، وسعت و فاصله آنها تا جاده آسفالته به منظور اعزام نیرو و فرماندهی درست اطفا حریق، در زمان طلایی بحران، تهیه شده است.

تهیه نقشه مناطق پرخطر آتش سوزی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رضا احمدی با بیان اینکه ۱۵۷ نقطه بحرانی آتش سوزی در استان شناسایی شده است، اظهارداشت: از این نقاط، 61 نقطه با مساحت ۱۸۵ هزار هکتار، بیشتر از سایر نقاط در معرض خطر آتش سوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این نقاط حساس ۱۰۰ پایگاه امداد و نجات شبانه روزی با همکاری جمعیت هلال احمر ایجاد شده است، افزود: این تعداد پایگاه مستقر در این 61 نقطه، با توجه به تفاوت سطح عرصه ها در برخی نقاط که وسعت بیشتر است، دو تا سه پایگاه مستقر بوده و با ایجاد کمپ و ایستگاه و استقرار نیرو، وضعیت حریق در جنگل های ایلام رصد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام پیشگیری از بروز حریق را نیازمند کار علمی و چند وجهی دانست و خاطرنشان ساخت: سازمان جنگل ها و مراتع کشور این رویه را بطور جدی دنبال می کند.

رضا احمدی از هزینه اعتبارات ملی در بخش پیشگیری از حریق خبرداد و تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۱۰ دستگاه خودرو کمک دار صحرایی و ۱۲ دستگاه رودفایر (دستگاه تخصصی مهار آتش) تامین و به شهرستان های استان ارسال شده است.

وی سخت گذر بودن جنگل های استان و نبود جاده دسترسی را از عوامل دشواری کنترل آتش سوزی ها در استان دانست و یادآور شد: به همین دلیل، اولویت اول در تمامی برنامه ها و فعالیت ها، پیشگیری از آتش است.

گفتنی است در سال گذشته بیش از یک هزار هکتار از جنگل های ایلام دچار حریق گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.