انتخابات

در واپسین ماه های دولت باراک اوباما، دستگاه دیپلماسی آمریکا بار دیگر تلاش خود را برای آغاز مذاکرات صلح فلسطین از سرگرفته است و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردا در رم، پایتخت ایتالیا دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

سنگ محک آینده مذاکرات صلح فلسطین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «سی.ان.ان» منابع مختلف وزارت امور خارجه آمریکا می گویند که کری از این فرصت برای سنجش تمایل نتانیاهو برای ازسرگیری مذاکرات صلح استفاده می کند و با این حال، نباید شانس چندانی برای پیشرفت گفت وگو ها قائل شد.
جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته خود گفت : در این نشست تلاشی برای ازسرگیری مذاکرات صلح و یا ارائه طرح ابتکاری جدید صورت نخواهد گرفت.
وی افزود : البته مشخصا در گستره وسیع موضوعات امنیتی مورد بحث، مسائل مرتبط با یک راهکار دوجانبه در این زمینه بررسی خواهد شد.
دیدار فردا در شرایطی برگزار می شود که درخواست وزارت امور خارجه آمریکا برای امضای یک توافق صلح در فلسطین بارها شکست خورده و باراک اوباما نیز خود اذعان داشته است که حل مسئله فلسطین تا پایان دوره ریاست جمهوری وی امکان پذیر نخواهد بود.
مسائل روز منطقه از جمله بحران سوریه و داعش از دیگر محور های نشست فردا اعلام شده است. نتانیاهو پیش از ترک رم با فدریگا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.