خبر فوری

قدس آنلاین – يزد: فرمانده انتظامي استان یزد گفت: آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي سه رکن اصلي در کاهش تخلفات راهنمايي و رانندگي است.

آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي سه رکن اصلي در کاهش تخلفات

به گزارش قدس آنلاین از يزد ، سردار "ايرج کاکاوند" در کميسيون عمليات پليس اين استان، علت بسياري از آسيب­ها و ناهنجاري­هاي اجتماعي را غفلت و ناآگاهي شهروندان، برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان بايد بدانند که توجه به نکات و توصيه­هاي پليسي، از رخ دادن بسياري از جرايم پيشگيري خواهد کرد.

وي، توجه شهروندان به رعايت انضباط رانندگي را از نکات بسيار مهم و ضروري برشمرد و گفت: متاسفانه هر ساله تعداد بسياري از شهروندان در تصادفات جان خود را از دست مي دهند که هزينه آن بسيار زياد و حتي جبران­ناپذير است.

سردار کاکاوند افزود: رعايت نکردن قوانين راهنمايي و رانندگي مي­تواند به عنوان يک آسيب اجتماعي تلقي شود که د خصوص رفع اين معضل و کاهش تخلفات رانندگي؛ آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي بسيار مهم و ضروري است.

کاکاوند رسيدن به شرايط مطلوب و کاهش تلفات و تصادفات را نيازمند عزم جدي و همکاري و همراهي همه دستگاه هاي مسئول در اين امر برشمرد و خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پليس راه و راهور اين استان در ماه گذشته شاهد کاهش 20 درصدي در کل تصادفات و کاهش 30 درصدي تلفات نيز بوده ايم.

وي، در ادامه گفت: حضور پليس در بين قشرهاي مختلف مردمي به همراه آموزش چهره به چهره و اطلاع رساني صحيح و به موقع مي تواند در پيشگيري از بروز آسيب­هاي اجتماعي و جرايم نيز تاثيرگذار باشد.

فرمانده انتظامي استان يزد در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم با برنامه ريزي و تلاش مسئولان و همچنين همکاري شهروندان با پليس و رعايت نکات ايمني و قوانين راهنمايي و رانندگي شاهد کاهش بيش از پيش حوادث رانندگي باشيم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.