خبر فوری

قدس آنلاین – یزد: مدیرعامل آبفار یزد در پاسخ به انتقاد خبرگزاری شبستان در مورد مشکلات آب روستای بیداخوید گفت : وظیفه ما تامین آب شرب و بهداشت مورد نیاز روستاییان عزیز است و آبرسانی به باغات و درختان و تامین آب دام و طیور در حیطه وظایف مانیست .

وظیفه ما آبرسانی به باغات و درختان و تامین آب دام و طیور نیست

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد فاتحی با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به مشکلات زیاد تامین آب در روستای بیدا خوید چند سالی بود که آب شرب مورد نیاز اهالی این روستا از طریق تانکر سیار تامین می شد و با وجود 3 حلقه چاهی که شرکت آبفار یزد طی چندین سال گذشته در این روستا حفر کرده ، که یکی از آنها از مدار خارج شده ، این شرکت اقدام به حفر یک حلقه چاه دیگر در این منطقه نموده است .

وی در ادامه افزود : علاوه بر این عملیات دیگری از جمله یک هزارو و 150متر خط انتقال ، ساخت اتاق برق و تاسیسات ، شبکه برق متوسط ، حصارکشی و محوطه سازی ، جهت انتقال آب به درب منازل اهالی انجام شده است .

وی همچنین اظهار داشت: اعتبار هزینه شده این پروژه که همزمان با عید سعید فطر وارد مدار شده است ، معادل 2 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است .

این مقام مسئول در ادامه به مشکلات آبرسانی به این روستا اشاره کرد و افزود : به هر حال نمی توانیم مشکلات آبرسانی به این روستا را که برخی ناشی از طبیعت منطقه هستند و برخی دیگر ساخته دست اهالی ، نادیده بگیریم .

فاتحی در ادامه تصریح کرد : یکی از مشکلات قابل ذکر آبرسانی به این منطقه، خشکسالی های پی در پی است که حجم آبهای زیرزمینی را کاهش داده و همچنین کوهستانی بودن منطقه که آبرسانی به مناطق بالادستی را با مشکل مواجه می کند .

وی همچنین اذعان داشت : یکی از اساسی ترین مشکلات این منطقه تعداد زیاد چاههای غیر مجاز است که توسط اهالی و مخصوصا ساکنین غیر دائم منطقه حفر گردیده است .

وی همچنین استفاده از آب شرب برای نگهداری از دام و طیور و آبیاری گیاهان و درختان را از دیگر مشکلات این منطقه نامید .

وی در پایان با اشاره به ییلاقی بودن و خوش آب و هوا بودن روستای بیدا خوید افزود : تعداد ساکنین اصلی و دائمی این روستا 175 نفر در قالب 74 خانوار است و این در حالی است که تعداد 348 انشعاب آب در این روستا وجود دارد . از طرفی دیگر تعداد 769 نفر یعنی 248 خانوار در ایام فصل تابستان و تعطیلات آخر هفته ، اوقات خود را در این منطقه سپری می کنند و با ورود خود مشکلات آبرسانی به این منطقه را افزایش می دهند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.