قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین پروژه جداسازی آب شرب و بهداشتی در بخشایش عملی می‌شود.

جداسازی آب شرب و بهداشتی آذربایجان‌شرقی در بخشایش کلید می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علیرضا ایمانلو در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نخستین پروژه جداسازی آب شرب و بهداشتی در بخشایش عملی می‌شود، اظهار داشت: این طرح به‌صورت پایلوت استان آذربایجان‌شرقی و در مناطقی از این شهر به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری را در 59 شهر استان با جمعیتی حدود 2 میلیون و 927 هزار و 272 نفر تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی و بهداشتی با یک میلیون و 122 هزار و 41 فقره مشترک قرار داده است.

ایمانلو اضافه کرد: 57.5 درصد از جمعیت شهری استان با تعداد انشعاب فاضلاب شهری 626 هزار و 151 فقره با جمعیت یک میلیون و 679 هزار و 668 نفر تحت پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب قرار داده است.

وی طول شبکه فاضلاب در استان را 3 هزار و 106 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 12 شهر استان دارای انشعاب فاضلاب بوده و در 23 شهر استان نیز طرح فاضلاب در حال اجرا است.

ایمانلو تعداد تصفیه‌خانه‌ها فاضلاب در مدار بهره‌برداری در استان آذربایجان‌شرقی را 10 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: 7 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای استان در شهرهای بناب، ملکان، هریس، آذرشهر، هشترود، سهند و مدول دوم کلانشهر تبریز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری بناب و سهند با پیشرفت فیزیکی بالای 90 و 95 درصد در حال احداث بوده که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

ایمانلو تصریح کرد: طرح‌های فاضلاب در 12 شهر استان با حدود جمعیت 350 هزار نفر نیز در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 12 پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال در هفته مبارک دولت بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: پروژه آبرسانی مخزن 2000 متر مکعبی تسوج، چاه جدیدالاحداث تسوج، شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک فرهنگیان بناب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرک فرهنگیان بناب، ساختمان اداری بناب، ساختمان مسکونی و انبار و حصارکشی در شهر صوفیان، پروژه‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب اولویت 19 (نظام پزشکی، قورخانه و بهار فاز اول) و اولویت چهلم (خیابان استاد جعفری، فیضیه و آخمقیه) حفر و تجهیز 6 حلقه چاه جدید در تبریز، بهسازی ایستگاه پمپاژ شماره یک مهرانه رود تبریز، دیوارکشی و بهسازی مخزن یوسف‌آباد تبریز و افتتاح تصفیه‌خانه آب بخشایش از جمله پروژه‌هایی است که در هفته مبارک دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

ایمانلو در خصوص بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهر بخشایش گفت: هدف اصلی از طرح تصفیه‌خانه آب شهر بخشایش افزایش بهبود کیفیت آب شرب شهروندان ساکن در این شهر بوده و میزان آب خروجی آن 18 متر مکعب در ساعت است.

مدیرعامل شرکت  آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به مشخصات سیستم تصفیه‌خانه آب شهر بخشایش اشاره کرد و گفت: سیستم تصفیه آب شهر بخشایش سیستم RO به روش اسموز معکوس بوده و برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهر بخشایش بالغ بر 9 هزار میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص منابع تامین آب استان گفت: آب در دسترس مشترکین از 55 درصد آب‌های سطحی و 45 درصد آب‌های زیر‌زمینی تامین می‌شود.

ایمانلو در خصوص ارزیابی کیفیت آب شرب بهداشتی استان گفت: تامین کیفیت آب شهروندان از طریق 9 واحد تصفیه‌خانه آب که عملیات زلال‌سازی و گندزدائی آب‌های سطحی را به انجام می‌رسانند و همچنین 15 دستگاه تاسیسات کلرزنی گازی، 71 دستگاه تاسیسات کلرزنی مایعی برای آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود تا همواره و در هر نقطه از استان آب سالم و بهداشتی در دسترس مشترکان قرار گیرد.

ایمانلو به انواع آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: برای کنترل کیفیت آب شرب بهداشتی از لحاظ میکروبی، فیزیکوشیمی، فلزات سنگین و سایرآلاینده‌ها در منابع تولید، خطوط انتقال، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع شهرهای تحت پوشش آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان به طور شبانه‌روزی و مستمر بر کیفیت آب نظارت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.