انتخابات

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور پس از روسیه و رژیم صهیونیستی به دنبال ارتباط با سوریه و مصر است.

ترکیه به دنبال بهبود روابط با سوریه و مصر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المصدر،بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه جمعه شب با تایید تغییر سیاست ترکیه پس از سال ها حمایت از عملیات تروریست ها علیه سوریه، گفت: پس از بهبود روابط با روسیه و اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با سوریه و مصر هستیم. 

وی افزود: ما اقدامات اولیه برای بهبود روابط خود با سوریه و مصر را انجام داده ایم. 

روابط ترکیه و مصر پس از برکناری محمد مرسی به شدت رو به سردی گراییده است.

در همین حال روزنامه لبنانی السفیر به نقل از منابع آگاه نوشت:بشار اسد و رجب طیب اردوغان روسای جمهور سوریه و ترکیه قرار است در مسکو پایتخت روسیه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه تاریخ هایی برای این دیدار پیشنهاد شده است افزود: دیدار تاریخی اسد و اردوغان احتمالا بین روزهای 18 تا 22 ماه سپتامبر برگزار شود.

السفیر می افزاید که فرایند دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه در مسکو از زمان نشست اخیر پوتین و اردوغان در سن پترزبورگ آغاز شده است.

این در حالی است که اخیرا یک هیئت امنیتی  متشکل از رئیس شعبه امنیت نظامی، یک افسر ارشد این شعبه، تعدادی از افسران امنیت نیروی هوایی، جانشین مدیر امنیت عمومی و ژنرال علی مملوک رئیس شورای امنیت ملی سوریه وارد مسکو شده است.

السفیر نوشت که حضور هیئت سوری در مسکو همزمان با ملاقات اردوغان و پوتین حکایت از این داشت که همه پرونده های مرتبط با التهاب های منطقه از جمله بارزترین آنها یعنی پرونده سوریه در دستور کار دو رئیس جمهوری قرار دارد و دو طرف به توافق ها و تفاهم های اولیه دست یافته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.