«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس آمریکا در واکنش به درخواست «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای بازگشت به این کشور گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهوری و دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید با این درخواست موافقت کنند.

 گناه اسنودن نابخشودنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، کاتن در بیانیه خود نوشت که معتقد است اسنودن «ضربه ای جبران ناپذیر» به امنیت ملی آمریکا وارد کرده است و نباید مورد عفو واقع شود.
اسنودن در سال 2013 با افشای برخی اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از جاسوسی گسترده دولت این کشور از شهروندان پرده برداشته بود.
با توجه به اینکه بسیاری از داده های الکترونیکی از زیرساخت های قدرتمند اینترنت در آمریکا عبور می کنند، دولت این کشور به خود اجازه داده بود که با دسترسی مستقیم به اطلاعات سرورهای برخی شرکت های بزرگ نظیر گوگل، فیسبوک، توئیتر، مایکروسافت و اسکایپ مکالمات برخط شهروندان آمریکا و دیگر کشورهای جهان را شنود کند.
اسنودن که هم اکنون به روسیه پناهنده شده، گفته که خواستار بازگشت به آمریکا و عفو رئیس جمهوری است. دوره محکومیت او در صورت بازگشت به آمریکا تا 30 سال هم تخمین زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.