تحولات لبنان و فلسطین

هشتمین دوره بازی های زمستانی آسیایی آخرین رویدادی است که کمیته ملی المپیک در سال جاری و برای حضور در آن برنامه ریزی خواهد داشت.

بسته شدن پرونده سال 95 کمیته المپیک در ژاپن

به گزارش قدس آنلاین، برگزاری بازی های آسیایی زمستانی اولین بار  از سوی کمیته المپیک ژاپن پیشنهاد شد و نخستین دوره آن در سال ۱۹۸۶ در شهر ساپورو، ژاپن برگزار شد. ایران از حضور در ادوار مختلف این بازی ها صاحب سه مدال شده است که دو مدال به رنگ برنز و یک مدال به رنگ نقره است. در جدول کلی توزیع مدال های بازی های زمستانی آسیایی، ایران بعد از ژاپن، چین، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، ازبکستان، لبنان و مغولستان و تنها بالاتر از قرقیزستان در رده نهم قرار دارد.

هشتمین دوره بازی های آسیایی زمستانی در اولین هفته های سال آینده میلادی و طی روزهای اول تا هشتم اسفندماه به میزبانی ژاپن و در منطقه ساپورا برگزار می شود. کمیته ملی المپیک ایران که پیش از این به اعزام کاروان به ادوار مختلف این بازی ها کرده است حضور در دوره آتی بازی ها را نیز در برنامه

هشتمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در اصل باید سال ۲۰۱۵ برگزار می‌شد اما  به تصمیم شورای المپیک آسیا برگزاری این دوره بازی‌ها به یک سال پیش از بازی‌های المپیک زمستانی انتقال یافت. طبق برنامه ریزی های اولیه و برای دوره جدید بازی های المپیک زمستانی، ترکیب کاروان ایران با ۱۰ تا ۱۵ ورزشکار و مربی در دو رشته بسته خواهد شد. 

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید بر اینکه بازی های زمستانی آسیایی ژاپن اولین رویداد پیش روی کمیته ملی المپیک طی ماه های آینده است، اظهارداشت: بعد از اتمام بازی های ساحلی آسیا که در ویتنام در جریان است، عمده برنامه های کمیته ملی المپیک منوط به رویدادهای مهم آینده می شود که المپیک آسیایی زمستانی اولین آن به حساب می آید. 

وی تصریح کرد: البته ایران کاروان خیلی گسترده ای برای این بازی ها ندارد. کاروان اعزامی به بازی های زمستانی آسیایی نسبت به دیگر رویدادها محدود است. طبق برنامه ریزی و پیش بینی اولیه قرار است دو دو رشته اسکی و اسکیت در این دوره بازی های المپیک زمستانی آسیا نماینده داشته باشیم. 

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در مورد ترکیب کاروان اعزامی به ژاپن در هر یک از این رشته ها خاطرنشان کرد: هنوز ورزشکاران و تعداد دقیق آنها برای این دوره بازی های زمستانی آسیایی مشخص نشده است اما احتمالا در اسکی با ۱۰ تا ۱۲ نفر و در اسکیت هم با ۲ تا ۳ نفر عازم ژاپن شویم. 

رحیمی با بیان اینکه بازی های زمستانی آسیایی آخرین رویداد مهمی است که طی سال ۹۵ باید در آن شرکت کنیم، تصریح کرد: البته اوایل سال آینده دو رویداد بازی های کشورهای اسلامی و بازی های داخل سالن آسیا را داریم که کاروان هایی به نسبت به بزرگ را برای آنها خواهیم داشت اما با این حال عمده برنامه کمیته ملی المپیک در ماه های باقی مانده از سال جاری مربوط به المپیک زمستانی آسیا می شود و چگونگی حضور در این بازی ها.

وی تاکید کرد: تا به امروز طی دو نشست با مسئولان اسکی و اسکیت احتمالات و چگونگی حضور در المپیک زمستانی ژاپن را بررسی کرده ایم. بعد از اتمام بازی های ساحلی ویتنام و بازگشت رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، موضوع بازی های زمستانی آسیایی ژاپن و حضور در آن طی نشستی در هیات اجرایی مطرح و به لحاظ کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی از دو بعد فنی و بودجه انجام می شود تا به جمع بندی نهایی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.