مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی: ۶۳ نخبه قرانی خراسان رضوی با اعزام به سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قران کریم اوقاف از فردا به رقابت با رقبا خود می پردازند.

 اعزام ۶۳ نخبه قرانی خراسان رضوی به مسابقات کشوری قران کریم اوقاف و امور خیریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی گفت: ۶۳ نخبه قرانی استان خراسان رضوی در سی و نهمین دوره مسابقات قران کریم کشور در شهر رشت حضور می یابند و با دیگر رقبا به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در مسابقات کشوری در بخش آقایان ۳۴ نماینده دارد، افزود: مجتبی افتخاری در رشته حفظ ۱۰ جزء، سعید قره داشی، احسان سلیمی و حسن حسین زاده، مجید آجیلیان و جلال رضایی در رشته حفظ ۲۰ جزء، محمدرضا جاهدی نیا، محمدخاکپور، علی شیخ جامی، محمودمحمدی نیا، احمد عزیزی، داود خلوصی و رضا گلشاهی در رشته حفظ کل به رقابت می پردازند.

مسوول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه خراسان رضوی در این مسابقات در رشته قرائت تحقیق ۵ نماینده و در رشته ۴ نماینده دارد، گفت: حامد علیزاده، امید حسینی نژاد، حمید حق طلب، امیر لعل اول، هادی اسفیدانی در رشته قرائت تحقیق و سیدحجت ترحمی، سیدحامد حسینی، احسان محمدی، رضا حسنی در رشته قرائت ترتیل نمایندگان این استان را در این مسابقات تشکیل می دهند.
حسینی اظهار کرد: اکبر رودکی در رشته اذان، محمدجوادمصطفی زاده در رشته دعا خوانی، حمزه یزدان فر در رشته ابتهال و سیدمجتبی جلیلی زاده، هاشم وحیدیان، مجید غلامی در رشته معارف به این مسابقات اعزام می شوند.
وی افزود: خراسان رضوی در بخش بانوان نیز ۲۹ نماینده دارد و ویدا ودیعی و منیره حسین زاده در رشته حفظ ۱۰ جزء، حلیمه شوشتری، فاطمه سادات آنوشا، فاطمه فتحی، فاطمه خالقی در رشته حفظ ۲۰ جزء، سیده سمانه محروقی، حمیده جعفری، زهره حسین زاده در رشته حفظ کل در این مسابقات با سایر رقبا به رقابت می پردازند.
مسوول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه بخش خواهران نیز در رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق به ترتیب ۴ و ۵ نماینده دارد، تصریح کرد: مرضیه میرزایی، زهرا
مهوشیان، فرزانه کلالی در رشته قرائت ترتیل و راحله اسکندری، طاهره دبیری، زینب ضیاء دوست، مرضیه دهقان، آمنه محمدی شادان در رشته قرائت تحقیق نمایندگان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات می باشند.
وی با بیان اینکه استان در بخش خواهران در مسابقات کشوری ۱ نماینده در رشته دعاخوانی و ۲ نماینده در رشته معارف دارد، افزود:وحیده بحرالعلوم طباطبایی، فاطمه انجیری و طیبه قهرمان نمایندگان استان به ترتیب در رشته دعاخوانی و معارف می باشند.
حسینی با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات رشته مدیحه سرایی و تواشیح همزمان با مسابقات سایر رشته برگزار می شود، گفت:
در بخش آقایان گروه نجل الهدی با حضور ۶ نفر از مشهد و در بخش بانوان گروه های آل یاسین و آل طاها از سبزوار در این مسابقات حضور دارند.
مسوول امور قرانی اداره کل اوقاف استان گفت: کلاس های رفع اشکال جهت آمادگی هر چه بیشتر متسابقین قبل از برگزاری مسابقات کشوری برگزار شد.
وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات کشوری از ۲۵ لغایت ۷ آبان برگزار می شود و متسابقین برادر از ۲۵ لغایت ۱ آبان و متسابقین خواهر از ۲ لغایت ۷ آبان ماه به رقابت با سایر رقبا می پردازند.
حسینی تصریح کرد: استاد خطیب به عنوان استاد پشتیبان و راهنما همراه گروه بانوان اعزام می شوند و در بخش آقایان نیز استاد سیدجواد فاطمی به عنوان استاد پشتیبان انتخاب شد که به علت دعوت سازمان از وی به عنوان داور این مسابقات، حضورشان به عنوان استاد پشتیبان منتفی است.
گفتنی است مسابقات کشوری قران کریم در مجتمع فرهنگی، تفریحی زیبا کنار شهرستان رشت استان گیلان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.