تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور :رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر نصب نشانگر سلامت روی محصولات غذایی تأکید کرد و گفت: ۶۰ درصد از مواد غذایی تولید شده در گیلان دارای نشانگر سلامت هستند.

۶۰ درصد مواد غذایی تولیدی گیلان نشانگر سلامت دارد

شاهرخ یوسف‌زاده چابک با اشاره به نصب نشانگر سلامت روی مواد غذایی اظهار کرد: نشانگرهای سلامت باید روی تمام مواد غذایی نصب شود و این امر میزان کالری در مواد غذایی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: نشانگرهای سلامت میزان قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس با رنگ‌های مختلف را مشخص می‌کند و اکنون از این نشانگرها در گیلان استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ادعا می‌شود ۶۰ درصد از مواد غذایی تولید شده در استان دارای نشانگر سلامت هستند، تصریح کرد: مردم اطلاع کافی از نشانگرهای سلامت ندارند و این امر باید اطلاع‌رسانی شده و در اختیار جامعه گذاشته شود.

یوسف‌زاده چابک، خواستار نصب نشان استاندارد ایمنی سلامت روی تمام محصولات غذایی شد و بیان کرد: از ۸۰ محصول غذایی تولیدی در کشور تعداد هشت محصول ویژه گیلان است و نشان عالی استاندارد ایمنی سلامت دارند.

وی، نشانگرهای سلامت را نیازمند فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: نیاز است وارد عرصه مذکور شده و آگاهی لازم به مردم ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روش برخورد این دانشگاه با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: امر مذکور تنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نمی‌شود و از مسائل مغفول مانده در جامعه است.

یوسف‌زاده چابک، دانشگاه علوم پزشکی را مسؤول حوزه سلامت خواند و یادآور شد: در هر موردی که به حوزه سلامت مردم مربوط شود به خود حق می‌دهیم در آن موضوع ورود کنیم.

وی با تأکید بر برخورد با تخلف در حوزه سلامت، اظهار کرد: یک داروخانه در گیلان داروی تاریخ مصرف گذشته به مردم عرضه می‌کرد و به جای آن‌که او را به تعزیرات حکومتی معرفی کنیم، دستور لغو پروانه فعالیت داروخانه صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر جلوگیری از فعالیت افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند، تأکید کرد و افزود: اگر قانون در جای دیگر به نحو دیگری برخورد می‌کند ما از حق خود نمی‌گذریم.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه فرد خریدار دارو اطمینان دارد بر این عرصه نظارت می‌شود، تصریح کرد: مسؤولیت مذکور به عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و براین مبنا برخورد دانشگاه در ماه‌های اخیر با گذشته متفاوت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.