خط قرمز- سعید کوشافر: مرد هنوز رشته اشکش خشک نشده بود که نگاهش به خودرواش افتاد، شیشه شکسته و تمام وسایل داخل ماشینش به یغما رفته است، از همه مهم‌تر کیفش و پول‌های آن، لپ تاپ و... بود، دوباره اشکش درآمد که چرا باید هنوز داغ عزیزانش تسلی نیافته داغ دزدی را هم تحمل کند.

پایان عمر دزدی از قبرستان‌ها

مرد به مأموران مستقر در قبرستان مراجعه کرد، مأمور حاضر به محض شنیدن خبر سرقت وسایل داخل خودرو دفترش را باز کرد و کلمه‌ای را با خط درشت نوشت و دور آن خط کشید، او فردا صبح گزارش مشروحی درباره سرقت‌های سریالی از خودروها در قبرستان نوشت و تأکید کرد که احتمال می‌دهد چند نفر به طور مستمر این کار را در پیش گرفته‌اند.

مأموران پس از بررسی پرونده‌های سرقت‌ها به سرنخ‌های خوبی رسیدند که نشان می‌داد سارقان علاقه به خودروهایی خاص دارند و همین سرنخ کافی بود تا مشت آن‌ها را برای مأموران باز کند. عملیات گشت و کنترل نامحسوس با توجه به اطلاعات به دست آمده که از تجربه و تبحر مأموران حکایت داشت باعث شد تا سارقان که دو جوان در یک خودروی خاص بودند تحت کنترل نامحسوس قرار گرفته و سربزنگاه و هنگام سرقت دستبند بر دست یکی از آن‌ها زده شود تا راهی برای انکار هم نداشته باشد.

در همین راستا سرهنگ پورحسین جانشین فرماندهی انتظامی مشهد به خبرنگار ما گفت که جوان 36 ساله‌ای که گرداننده باند سرقت از قبرستان‌های مشهد بود شناسایی و دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت وسایل داخل خودرو در قبرستان‌های مشهد و به خصوص سرقت از خودروهای شهروندان در بهشت رضا طرح ویژه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ حسین پور افزود: افسران دایره آگاهی کلانتری طرق مشهد در این مأموریت با گشت‌های پوششی و نامحسوس دو جوان که با خودروی پژو 206 وارد بهشت رضا شده بودند را به عنوان مظنون تحت نظر قرار دادند. وی گفت: زمانی که یکی از این دو جوان از خودرو پیاده شده و قصد داشت قطعات یک خودرو پژو 206 را سرقت کند مأموران با اقدام غافلگیرانه خود او را دستگیر کردند. جانشین فرماندهی انتظامی مشهد اظهار داشت: همدست این سارق حرفه‌ای متواری شد و متهم که در برابر شواهد موجود راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید تاکنون به 20 فقره سرقت در بهشت رضا مشهد اعتراف کرده است. سرهنگ حسین پور گفت: تحقیقات برای دستگیری متهم فراری پرونده و همچنین کشف سرقت‌های انجام شده توسط اعضای این باند ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.