تولید فعلی گاز ایران از میدان مشترک گازی پارس جنوبی ۴۳۰ میلیون مترمکعب در روز است که برنامه ریزی شده این رقم تا ۴۵ روز آینده به ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

افزایش ۷۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران تا ۴۵ روز آینده

به گزارش تسنیم، در حال حاضر میزان تولید روزانه گاز ایران از میدان مشترک گازی پارس جنوبی در مرز ۴۳۰ میلیون مترمکعبی است. در برخی روزها میزان تولید گاز ایران از پارس جنوبی به ۴۲۰ میلیون مترمکعب نزدیک می شود و در برخی روزها به ۴۳۰ میلیون مترمکعب می رسد؛ اما ظرفیت فعلی عملیاتی شده تولید گاز از این میدان مشترک در بخش ایران ۴۳۰ میلیون مترمکعب در روز است.

رکورد تولید گاز ایران از پارس جنوبی نیز در تیرماه سال جاری با تولید ۴۳۱ میلیون مترمکعب شکست و این رقم تا امروز بالاترین حجم تولد روزانه گاز ایران از این میدان مشترک بوده است.

«محمد مشکین فام» مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در خصوص برنامه های افزایش ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی در سال جاری به تسنیم گفت: "تا پایان پاییز، تولید گاز ایران از میدان گازی پارس جنوبی به ۵۰۰ میلیون مترمکعب  در روز و تا پایان سال جاری به ۵۳۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد. "

از اینرو، افزایش تولید ۷۰ میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز کشور را تا ۴۵ روز آینده شاهد خواهیم بود. بهره برداری از فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ و بخش های باقی مانده فازهای ۱۷ و ۱۸ تا پایان سال جاری در دستور کار صنعت نفت کشور تا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.