به گزارش قدس آنلاین، حجتالاسلام علی مظفری در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، گفت: تحول ایجاد شده در دستگاه قضایی با راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور شایسته تقدیر است.
وی افزود: در گذشته که به صورت دستی انجام میشد مشکلات زیادی داشتیم و با الکترونیکی شدن رسیدگی به موارد قضایی مسائل و مشکلات این حوزه برطرف شده است و الحمدلله اکنون بهگونهای شده که هراطلاعاتی که مورد نیاز باشد به راحتی بهدست میآید.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه در وضعیت سابق شاهد تردد بالای مراجعان و ترافیک در دستگاه قضایی بودیم که اکنون کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: برخیها دعواها را بهویژه علیه سازمانهای دولتی به چند شعبه مراجعه میکردند و فکر میکردند که شاهد یکی از شعبهها به نفع طرف مقابل به واسطه ارتباطی که دارد رأی بدهد، گرچه اینگونه نبوده است.
مظفری تصریح کرد: پروندههایی مانند شرکت پدیده با دستور رئیس قوه قضائیه باید در خراسان رضوی رسیدگی شود و علت آن آگاهی لازم و کامل بوده و اگر این مهم نبود مشکلاتی به دلیل عدم آگاهی بهوجود میآمد.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلات قطع مکرر سیستمها است که سبب گلایهمندی مردم شده است و از مسئولان امر درخواست رفع این مشکل را داریم تا مواردی همچون بازرسیهای ویژه مشکلی را شاهد نباشیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به بحث هزینه کردن 5 درصد نیازمند شفاف سازی است تا مردم با آگاهی کامل اقدام کنند اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی یک نیاز فنی بود و باید در هر حوزهای که فعالیت میشود فرد خدمتکننده باید دارای اطلاعات کامل، تخصصی و بهروز باشد.
مظفری با بیان اینکه بسیاری از هزینهها به قوه قضائیه تحمیل شده است، افزود: اکنون که خدماتی پشتیبانی میشود و پیشنهاد داریم که بخشی از درآمد در اختیار دادگستری قرار بگیرد تا خسارتهای تحمیل شده جبران شود و درخواست داریم که نسبت به موضوع منابع انسانی هم رسیدگی شود.
وی درپایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد میکنیم که برخی از دفاتر در نزدیکی مجمتعهای قضایی تأسیس شود تا در امر رسیدگی شاهد افزایش سرعت خدماترسانی باشیم و مشکل تعداد نیروی اضافهای که باید برای مسیرهای دورتر اضافه شود هم برطرف میشود و شاهد کاهش تعداد نیرو و افزایش خدمات خواهیم بود.
نظر شما