قدس آنلاین/ فاطمه معتمدی: رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پاسخ به اینکه آیا در خصوص میزان و پدیده «کار» از توان حوزه مدیریتی استان خارج شده است که اکنون بحث سؤال از وزیر کشور وطرح استیضاح وزیر اقتصاد مطرح است، اظهار داشت: به نظر من موضوعات پدیده، میزان، پردیسبان، ثامن الححج(ع)، آرمان، بدر توس «بحران» است!

لزوم ورود رئیس جمهور برای حل مشکل «پدیده» و «میزان»

مقصودی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: درخصوص «میزان» تصورم بر این است که در سطح استان و کشور عزم ملی برای حل آن وجود ندارد و یک حرکت دست جمعی و منسجم انجام نشده و هر اقدام و حرکتی که از سوی قوای مجریه، مقننه و قضائیه صورت گرفته است به شکل بخشی نگری بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون آسیب‌های اجتماعی را که مؤسسه منحله میزان مردم را درگیر آن‌ها کرده، شاهد هستم.

وی افزود: افراد زیادی از زنان سرپرست خانوار و افراد کم درآمد سرمایه و پس‌انداز اندکشان را در «میزان» سپرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از محل دریافت سود ماهیانه آن گذران امور کنند، اما اکنون دو سال است که سودی نمی‌گیرند.

وی گفت: مردم با اعتماد به تبلیغات پدیده و میزان در رسانه ملی اقدام به سرمایه‌گذاری کردند و اکنون برای دریافت سرمایه و پول خود با مشکل روبه‌رو هستند.

 راهکار حل یک شبه مشکل میزان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که سپرده‌گذاران از «میزان» حدود 850 میلیارد تومان طلبکارند و از آن طرف «میزان» از «پدیده» هزار و 100 میلیارد تومان طلب دارد، لذا گفتیم بانک صادرات که متقبل مؤسسه میزان شده است، 850 میلیارد تومان را به صورت وام در اختیار پدیده قرار دهد تا پدیده این مبلغ را به میزان بدهد تا میزان هم سپرده گذاران باقی مانده را تسویه کند و پدیده هم اسناد را از میزان بگیرد.

 لزوم ورد رئیس جمهور یا نماینده تام الاختیار وی

وی با اشاره به اینکه با انجام این پیشنهاد مشکل میزان یک شبه حل می شود،گفت:در خصوص پدیده نیز باید گفت، حل این مسأله نیازمند عزم ملی است و باید شخص رئیس جمهور یا نماینده تام اختیار وی پای کار بیاید و با حضور سه قوه با انسجام و بدون بخشی نگری کار شود.

 پیشنهادی برای حل مشکل پدیده

مقصودی یادآورشد: پیشنهاد مشخص ما در خصوص «پدیده» این است که باید کنسرسیومی از همه بانک‌ها تشکیل شود، املاک به ارزش واقعی تبدیل شود و سرمایه‌گذاران پای کار بیایند که همه این کارها را کنسرسیومی از بانک‌ها می‌تواند، انجام دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد:با توجه به آسیب‌های اجتماعی بر خانواده‌های درگیر پدیده، میزان، ثامن الحجج(ع) و از آن جا که دیدیم دولت کار نمی‌کند، لذا استفاده از اهرم سؤال و استیضاح از وزیر در دستور کار برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی افزود: مردم مطمئن باشند از این طریق پیام آنان در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد البته امیدواریم تا قبل از آن دولت وارد عمل شود، در غیر این صورت این اهرم ها عملیاتی خواهد شد.

طرح استیضاح وزیر اقتصاد

وی با اشاره به جمع آوری طرح استیضاح وزیر اقتصاد یادآورشد: این طرح هم اکنون به امضای 25 نفر از نمایندگان رسیده است.

وی افزود: دلایلی هم که موجب شده است نمایندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد را در دستور کار قرار دهند، مواردی مانند عدم رسیدگی به موضوع تخلفات پدیده شاندیز و آسیب‌هایی که از طریق این پروژه متوجه سرمایه‌گذاران و سهام‌داران این پروژه شده است و عدم رسیدگی و حل و فصل موضوع مالی مؤسسات میزان، مؤسسه اعتباری ثامن الحجج، افضل توس، آرمان، پردیسان، صندوق علوی و ده‌ها مورد دیگر است.

به گفته وی تعطیلی و ورشکستگی یکی پس از دیگری کارخانجات و تولیدی‌ها که سبب افزایش رشد نرخ بیکاری در کشور شده است از دیگر دلایل 13 گانه امضای استیضاح وزیر اقتصاد است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در هفته آینده و بعد از تعطیلات مجلس طرح استیضاح وزیر اقتصاد به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

سرنوشت سؤال از وزیر کشور

این نماینده مجلس در خصوص سرنوشت سؤال از وزیر کشور نیز خاطرنشان کرد: طرح سؤال از وزیر کشور به دلیل قانع کننده نبودن پاسخ‌های وزیر کشور در کمیسیون امنیت ملی در باب مواردی از جمله میزان و پدیده توسط اینجانب و کواکبیان مطرح شده است.

وی ادامه داد:به دنبال این مسأله هفته آینده وزیر کشور با حضور در صحن علنی مجلس باید پاسخگو باشد، اما موضوع طیب نیا وزیر اقتصاد بحث استیضاح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.