قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها در این کمیسیون خبر داد و گفت: در آئین‌نامه مذکور تمام قوانین و مقررات استخدامی شهرداری‌ها اصلاح و ساماندهی می‌شود.

قوانین و مقررات استخدامی شهرداری‌ها اصلاح و ساماندهی می‌شود/ اصول استخدامی در سه سطح شهرداری‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سلمان خدادادی  اظهار داشت: بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها نخستین مصوبه این جلسه بود، بر اساس این لایحه سه آئین‌نامه اصول استخدامی شهرداری‌ها را مشخص می‌کند، در حقیقت اصول استخدامی در سه سطح شهرداری‌ها با جمعیت بیش از بالای یک میلیون نفر، شهرداری‌ها با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر و شهرداری‌ها با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در لایحه مذکور تعریف می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آئین‌نامه مذکور تمام قوانین و مقررات استخدامی شهرداری‌ها اصلاح و ساماندهی خواهد شد، در حقیقت لایحه استخدامی شهرداری‌ها ارائه شده از سوی دولت با اندک تغییری در بخش متنی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

وی، بررسی و تصویب طرح اصلاح بند(الف) ماده(103) قانون مدیریت خدمات کشوری را دیگر دستور این جلسه دانست و گفت: بر اساس این طرح ایثارگران نیز مشمول خدمات ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری خواهند شد. در حقیقت در این طرح اذعان شده با توجه به اینکه ایثارگران که در امور مربوط به استخدامی، امتیازات شغلی و سایر امتیازات مقرر در قوانین از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند، با مدارک کارشناسی و وجود تخصصی بودن شغل با سی سال سابقه خدمت بازنشسته نشوند.

خدادادی یادآور شد: بنابر طرح مذکور تمام مشمولان قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که از احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند، مشمول ماده 103 شوند و می‌توانند تا سی و پنج سال خدمت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنا بر طرح اصلاح بند(الف) ماده(103) قانون مدیریت خدمات کشوری مشکلات صندوق بازنشستگی‌ها نیز مرتفع خواهد شد چراکه افراد دیرتر بازنشسته شده و پنج سال دیرتر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، بنابراین ایثارگران نیز مانند کارمندان برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی بالاتر بعد از سی و پنج سال خدمت و با احتساب سی روز حقوق بازنشسته می‌شوند.

در بند الف ماده 130 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص شرایط بازنشستگی کارمندان، آمده است: حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌وپنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.