مصطفی هاشمی از جمله مربی قدیمی فعال در بسکتبال ایران به شمار می رود که البته برای فصل جدید مسابقات باشگاهی لقب مربی تازه وارد را گرفته است.

گفتگوی قدس آنلاین با مربی قدیمی اما تازه وارد و ناکام لیگ بسکتبال

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی هاشمی تازه واردترین مربی به لیگ جاری بسکتبال است چراکه بعد از گذشت دو هفته از این رقابت ها جایگزین مربی شیمیدر تهران شد که بعد از بازی نکردن تیمش در هفته نخست، نتوانست انتظارت مسئولان این تیم را در هفته دوم برآورده کندو شاگردانش مقابل شهرداری تبریز متحمل شکست شدند.

بعد از این شکست زودهنگام، مسئولان تیم شیمیدر تهران که سال گذشته و از اولین حضور در لیگ برتر صاحب عنوان سومی شدند، تاکتیک تغییر مربی را در دستور کار قرار دادند و مصطفی هاشمی را در راس کادر فنی قرار دادند؛ مربی که تجربه چند قهرمانی در لیگ ایران و حتی آسیا را دارد اما امسال بدون تیم مانده بود.

در هر صورت مصطفی هاشمی یکی از قدیمی و با تجربه ترین مربیان لیگ امسال بسکتبال و البته تازه واردترین مربی این رقابت ها است و جزو مربیانی که با وجود گذشت چهار هفته از مسابقات هنوز تیمش طعم پیروزی را نچشیده است. این مربی در گفتگو با قدس آنلاین از مشکلتش در شیمیدر گفت و اینکه خودش باید پاسخگوی همه آنها باشد.

* چه شد که هدایت شیمیدر را بر عهده گرفتید آنهم در شرایطی که دو هفته از لیگ گذشته بود؟
- دو روز بعد از دیدار تیم های شیمیدر تهران و شهرداری تبریز در هفته دوم لیگ بسکتبال، پیشنهاد هدایت شیمیدر به من مطرح شد. تا قبل از آن هیچ ارتباطی حتی در حد مذاکره با مجموعه شیمیدر نداشتم اما وقتی پیشنهاد گرفتم آن را بررسی کردم و تصمیم گرفتم تا قبول کنم. 

* اما شما در شرایط سرمربی شیمیدر شدید که این تیم اوضاع خیلی خوبی نداشت؟
- بله؛ با اینکه از شرایط تیم خبر داشتم و می دانستم شرایط خوبی ندارد، تصمیم گرفتم هدایت آن را بر عهده بگیرم. به هر حال در بازیکنان و خودم توانایی هایی دیدم و احساس کردم می توانیم در کنار هم به روزهای نتیجه بخش برسیم.

* اما در دو هفته ای که شما هدایت شیمیدر را بر عهده داشتید، این تیم نتوانست نتیجه بگیرد؟
- خوب تا حدی طبیعی است. ببیید در شرایط فعلی این تیم و اوضاعی که دارد دخیل نبودم اما نسبت به روز اولی که سرمربی تیم شدم، خیلی بهتر شده ایم. با این حال پاس همه مسائل ایستاده ام و راه فراری هم نیست؛ من با این شرایط هدایت این تیم را پذیرفتم و خودم همه مشکلات و ناکامی ها را جوابگو باشم.

* شکست مقابل دانشگاه آزاد خیلی دور از ذهن نبود اما به نظر می رسید تیم شیمیدر برنده دیدار با شهرداری اراک باشد که البته نتیجه این دیدار را هم واگذار کردید. چرا؟
- رقابت پایاپایی به آبادانی ها داشتیم اما در یک لحظه بازیکنانم نتوانستند توپ را وارد سبد حریف کنند در حالیکه بازیکنان حریف بلافاصله یک شوت سه امتیازی زدند، همین شوت اختلاف دو تیم را به چهار امتیاز رساند و تا پایان نتوانستیم آن را جبران کنیم و در نهایت باختیم. به هر حال در هر بازی بسکتبال یک تیم باید برنده باشد و یک تیم بازنده؛ در این بازی هم باید یا ما می باختیم و یا تیم حریف.

* فکر می کنید چقدر طول بکشد تا شیمیدر با هدایت شما به نتایج قابل قبول دست یاید؟
- یک مربی وقتی هدایت تیمی را می پذیرد اما دو ماه پیش از مسابقات اقدام به جذب بازیکنان مورد نظر داخلی و خارجی خود می کند، تمرینات تیمش را آغاز می کند، بازیکنانش را در جریان دیدارهای تدارکاتی مورد آزمون و خطا قرار می دهد و ...؛ اما هیچ یک از اینها برای من به عنوان سرمربی شیمیدر مهیا نبوده است اما به هر حال من هدایت تیم را با همین شرایط پذیرفتم و حالا هم امیدوارم روز به روز بهتر شویم کما اینکه امروز نسبت به روزی که تیم را تحویل گرفتم، شرایط بهتری داریم.

* شیمیدر به چه فاکتورهایی نیاز دارد تا از حضور در لیگ برتر همچون سال گذشته نتیجه بگیرد؟
- تمرین و آموزش به جای خود اهمیت دارد اما این دو فاکتور زمانی نتیجه بخش می شود که نیروی انسانی لازم هم در اختیار باشد. یکی از نیازهای شیمیدر تقویت نیروی انسانی است. در واقع نیاز است تا شیمیدر از جنبه فنی و جاه طلبی تقویت شود. در این صورت می توانیم به روزهای موفقیت و فرا رسیدن زودتر آنها خوش بین تر باشیم.

* یکشنبه هفته آینده باید با شهرداری اراک در هفته پنجم لیگ برتر رقابت کنید. این دیدار را چطور می بینید؟
- برخی از تیم های حاضر در لیگ از تماشاگران خوبی برخوردار هستند مثل همین تیم شهرداری اراک؛ مقابل چنین تیم هایی باید در دو جبهه جنگید. هم مقابل تماشاگران شان و هم مقابل بازیکنان شان؛ شهرداری اراک نه تنها تماشاگران مشتاقی دارد بلکه به لحاظ مهره نیز جزو تیم های خوب لیگ است. بازیکنان این تیم از خیلی وقت پیش با هم تمرین می کنند و طی چهار هفته گذشته هم حضوری خوب در دیدارها داشته اند. مقابل چنین تیمی محکوم به تلاش خیلی زیاد هستیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.