انتخابات

تبریز- «عزیز حمزده زاده» روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی پس از تحمل و بیماری در سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) دار فانی را وداع گفت.

روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی دار فانی را وداع گفت

تبریز - ایرنا - استاد عزیز حمزه زاده از روزنامه نگاران پیشکسوت روزنامه نگاری در رادیو- تلویزیون و مطبوعات آذربایجان شرقی صبح چهارشنبه دارفانی را وداع گفت.

این روزنامه نگار پیشکسوت و متولد سال  ۱۳۳۲در سال  ۱۳۵۴ با ورود به صدا و سیما فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

وی پس از مدتی برای ادامه تحصیل در رشته متالوژی عازم فرانسه شد و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و سپس راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

حمزه زاده در سال ۱۳۶۲ به تبریز منقل شد و در واحد خبر به عنوان دبیر خبر و بعد از مدتی سردبیر و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ سرپرستی واحد خبر صدا و سیمای مرکز آدربایجانشرقی را عهده دار بود .

وی در ان سال ها مدیریت تهیه و تولید تاریخ شفاهی آذربایجان را در ۷۰ قسمت به مدت ۱۴۰۰۰دقیقه تهیه کرد که سندی ازشمند از پیروزی انقلاب اسلامی و از پیشتازان انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی در این مدت همجنین ۲۷ قسمت فیلم مستند میراث گذشتگان آدربایجان شرقی را تهیه و تولید کرد و سال ۱۳۷۹ به افتخار بازنشستگی نایل شد.

تدریس در کلاس های آموزش روزنامه نگاری و تحقیق و بررسی درباره پیشینه مطبوعات آذرباییجان شرقی از جمله فعالیت های شاخص استاد حمزه زاده در دوره پس از بازنشستگی بود.

گفتنی است مراسم تشییع و بدرقه پیکر استاد حمزه زاده به مسقط الراس آن مرحوم، ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه مقابل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.