با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان استان اردبیل بزرگداشت آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در محل مسجد جامع شهر اردبیل برگزار شد.

بزرگداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی در اردبیل برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت‌ آیت‌الله موسوی اردبیلی، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به شخصیت برجسته این عالم ربانی تأکید کرد و موسوی اردبیلی را یکی از چهره‌های ممتاز جهان اسلام خواند.

آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه کران افزود: موسوی اردبیلی در طول حیات خود تألیفات گران‌سنگی را به یادگار گذاشت تا جایی که می‌توان به آثار ارزشمند وی در رد افکار و اندیشه‌های بهاییت اشاره کرد.

وی افزود: در کنار تألیفات قابل‌توجه در علوم اسلامی و فقه می‌بایست به جهاد وی در دفاع از انقلاب اسلامی و امام راحل نیز اشاره کرد بطوریکه وی یکی از چهره‌های ممتاز در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه موسوی اردبیلی حرکت در مسیر اعتدال و عدالت را تأکید داشت، اضافه کرد: نمی‌توان از اقدامات و نقش این عالم گران‌سنگ در انقلاب اسلامی و تبیین آرمان‌های آن چشم پوشید.

موسوی ننه کران متذکر شد: آیت‌الله موسوی اردبیلی توانسته در طول حیات خود شاگردان متعددی را تربیت کند و با خلق آثار متمایز یکی از علمای موفق در انتقال معارف دینی به نسل جوان است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های این عالم بزرگوار راه‌اندازی مرکز حسینیت در اردبیل بود که انتظار می‌رود مسئولان استانی نسبت به تحقق آن اقدام کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری وجود شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله موسوی اردبیلی را فرصت مغتنمی برای استان دانست و تأکید کرد: لازم است با بهره‌گیری صحیح از چنین شخصیت‌هایی و تألیفات آن ها بتوان معارف دینی را به نسل‌های آتی انتقال داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.