تحولات لبنان و فلسطین

شهرکرد- اجلاس استانی نماز با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ نماز صبح امروز در سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

اگر در جامعه ای نماز زنده باشد جایی برای فساد نمی ماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد صبح امروز در این اجلاس گفت:همه ی غرفه ها نتیجه  تلاش ادارات و دستگاه های اجرائی می باشد که حاکی از آن است که حداقل انگیزه و دغدغه برای این که به نماز به عنوان یک رکن اصلی دین توجه ویژه داشته باشند وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام افزود:ظرفیت نماز بی منتهاست همان طور که ظرفیت دین و قرآن بی منتهاست و رسیدن به عمق این ظرفیت، تلاش، جدیت و برنامه ریزی می طلبد.

وی تأکید کرد: نماز ارتباط فرد و جامعه با خدای تبارک و تعالی است، و تنها وسیله ای که می تواند این ارتباط را مستحکم سازد نماز است.

حجت الاسلام نکونام در ادامه تصریح کرد: با وجود تشکیل اجلاسیه های فراوان، فعالیت ها و تلاش های بی وقفه ستاد اقامه نماز در کشور، متاسفانه نماز تا به امروز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: اداره و ارگانی که تلاش خود را در جهت نهادینه سازی فرهنگ نمار بکار می گیرد، موفق تر خواهد بود و با سلامت کار و رضایتمندی بیشتر مردم روبرو می شود.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به این که نماز اصلاح کننده و سازنده جامعه است افزود: اگر در جامعه ای نماز زنده باشد در آن جامعه جایی برای فساد نمی ماند اما امروزه ما ظرفیت نماز را به میدان نیاورده ایم و مفاسد در همه عرصه ها خودنمایی می کند.

حجت الاسلام نکونام در پایان خاطر نشان کرد: مردم باید نماز را اولین اصل در خانه و حتی محل کار بدانند تا شاهد این همه فساد در جامعه نباشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: هدف از برگزاری این اجلاس تجلیل از فعالان عرصه اقامه نماز در استان است.

حجت الاسلام و المسلیمن  محمد کریمی وردنجانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری تنها استانی در کشور است که در ۹ اجلاس شهرستانی از تمام خادمین نماز با همت ائمه جمعه، فرمانداران و ستاد اقامه نماز تجلیل شده است.

کریمی افزود: اجلاس امسال با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ نماز و با شعار نماز و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد و به فرمایش مقام معظم رهبری: نماز باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

شایان ذکر است، در این اجلاس به هر یک از دستگاه های اجرایی و ادارات غرفه هایی اختصاص داده شده که ازجمله می توان به سازمان جهاد کشاورزی، شرکت گاز، اداره کل بیمه سلامت استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر استان، کتابخانه های عمومی شهرکرد و شهرداری ها اشاره کرد.

گفتنی است، تجلیل از فعالان عرصه اقامه نماز در استان، خادمین نماز، ائمه جمعه، مداحان، موذنین برگزیده از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.