به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبسایت هوندا، بازار خودروهای الکتریکی هنوز رونق بازار خودروهای بنزینی را پیدا نکرده بود که اتومبیلهای هوشمند و بدون راننده به بازر عرضه شد، اما ایدههای خیلی قدیمی در صنعت خودروسازی هنوز هم طرفداران و طراحانی را بهسوی خود جذب میکند.
شرکت خودروسازی هوندا که یکی از پنج شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن است، طرحی فوق مدرن از یک ایده دهه 1990 را ارائه داده است. خودروی تکنفره و کوچکی که بسیار هوشمند است. این خودروی الکتریکی قرار است خود را با وضعیت احساسی صاحبش تطبیق دهد و مطابق با این وضعیت رانندگی کند.
هوندا این خودرو را در همکاری با شرکتی بهنام «Cocoro SB» طراحی کرده و قرار است این خودرو تعامل کلامی با صاحب خود داشته باشد. روش عملکرد آن این است که وقتی پشت فرمان نشستید، خودرو از شما حالتان را میپرسد و متناسب با پاسخی که دریافت میکند و مؤلفههایی مانند تُن صدا، لحن گفتار و زمان پاسخدهی، وضعیت روحی شما را تشخیص میدهد و متناسب با آن شرایط خود را تعیین میکند.
برخی شاید با شنیدن این تواناییها نگران شوند که ممکن است خودروهای آینده با ما قهر کنند یا در خودرو را برایمان باز نکنند اما این نگرانی موردی ندارد چراکه خودرو از خود احساسی ندارد و تنها با تشخیص احساس شما، وضعیت رانندگی و صداها و دیگر مشخصهها را تغییر میدهد.
کارشناسان هوندا امیدوارند ویژگی خارقالعاده احساساتی بودن در کنار دیگر ویژگیهای کامپیوتری خودرو، برای آن تقاضا و سرمایهگذار جذب کند چراکه باوجود گنجاندن فضاهای شفاف زیاد در طراحی بدنه، هنوز هم خودروی ایده هوندا شبیه ماشین لباسشویی و چمدان است و از این نظر جذابیتی برای مردم نخواهد داشت. نام این خودرو NeuV است و قرار است در نمایشگاه مصرفکنندگان محصولات الکترونیکی سال 2017 به نمایش گذاشته شود.
نظر شما