جاجرم- فرماندار جاجرم گفت: تمام دستگاه های اجرایی موظفند همکاری کامل جهت انجام پروژه ترسیب کربن را با مسئولین ذیربط داشته باشند.

تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری پروژه ترسیب کربن هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر محبی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن تنها با مشارکت همگانی و اتحاد میسر خواهد که باعث ایجاد رشد اشتغال وایجاد همیاری در موضوعات مختلف دربین مردم می شود.

وی خاطر نشان کرد: این مشارکت همچنین باعث بهبود روابط گروه ها در روستاها وحفاظت منابع طبیعی و آب وخاک خواهد شد.

محبی در ادامه افزود: متاسفانه فسادهای اقتصادی باعث شد تخریبهایی بر علیه دولتمردان به ناحق وارد شود در حالی که موفقیتهای اخیر تیم دیپلماسی در عرصه نفت مظلوم واقع شد.

وی افزود: تیم دیپلماسی دولت در عرصه نفت باعث شد میزان تولید نفت ایران افزایش پیدا کند واین میزان به حالت قبل از تحریم ها برگشت که این نشانه دیپلماسی مفق دولتمردان است.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد بدعهدی آمریکایی ها در زمینه برجام هستیم و باید این سوال را ازخود پرسید چرا آمریکا و اسراییل مخالف برجام هستند، برجام برای امریکا واسراییل منفعت ندارد و خوشبختانه تمامی مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری انجام شد ومتاسفانه امروز شاهد تخریب ناعادلانه وزیر امور خارجه وتیم دیپلماسی هستیم.

محبی خاطر نشان کرد: امروز تنها راه نجات ما اتحاد است و باید فارغ از سیاه نمایی با هم متحد باشیم و کشور را ازتهدید های جهانی نجات دهیم.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی نیز گفت: پروژه ترسیب کربن از سال ۹۳در سطح استان شروع شد که در حال حاضر  ۱۶۰هزار هکتار از مناطق بیابانی عرصه های  شهرستان اسفراین را تحت حمایت خود قرار داده است

حسن وحید با اشاره به برنامه های خاص توسعه روستایی افزود: با اجرای این پروژه به دنبال افزایش شاخص های اجتماعی واقتصادی  مردم در روستا ها هستیم زیرا به همان میزان که وضعیت معیشتی مردم افزایش پیدا کند میزان وابستگی مردم به عرصه های منابع طبیعی کاهش پیدا میکند.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در شهرستان جاجرم ۱۴ روستا با جمعیت بالغ بر ۵۲۰۰نفر را در بر میگیرد و با اعتبار در نظر گرفته شده معادل ۱۰۰میلیون تومان در سال جاری و در طول برنامه ششم یک میلیارد ۵۰۰میلیون تومان را در نظر میگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از محوریت های اصلی این پروژه در بحث اقتصاد مقاومتی مشارکت خود مردم است افزود : سه پروژه آبخیز داری ، گیاهان داروئی و بیابان زدایی در حال پیگیری در سطح استان است  که در بحث بیابان زدایی پروژه ترسیب کربن را با محوریت خود مردم و پتانسیل های  خود عرصه در دست اجرا داریم تا بتوانیم  در بحث اشتغال زایی نیز گام کوچکی برای مردم برداشته باشیم .

امام جمعه جاجرم نیز با گرامیداشت یاد ۳ شهید دانشجو و هفته معلول گفت : معرفت ، عشق و محبت ، اطاعت ، سرباز گیری برای امام زمان (ع)و وظیفه  فراهم آوردن زمینه های ظهور آن حضرت از جمله وظایف ما در برابر امام زمان (ع) است که اولین قدم برای این مهم، از بین بردن آسیب ها است.

حجت اسلام موسوی خاطر نشان کرد : فساد اقتصادی، دروغ گفتن بسیار ، غیبت کردن ،حرام خوری ، رعایت نکردن احترام ، ترحم نکردن و شادی های حرام را از جمله آسیب های غیبت کبری است 

وی افزود: امروز مهم ترین وظیفه ما وحدت است و اگر رضایت و اعتماد مردم را حفظ کنیم قطعاً هیچ ابر قدرتی نمیتواند علیه مردم ایران کاری کند و پیروز میدان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.