پیشنهاد سردبیر

سنندج- دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نداریم اما بنده معتقد هستم چیزی به نام منافع ملی داریم که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم که کشور را پیشرفت بدهیم.

باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کواکبیان شامگاه دوشنبه در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه کردستان با تبریک ماه مولود و هفته وحدت اظهار داشت: همیشه یکی از اهداف مهم قدرت‌های بزرگ، ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این استراتژی دراز مدت آنها بوده که هیچ‌وقت از آن دست نمی‌کشند و هم‌اکنون شکل‌گیری گروه‌های داعش، تکفیری و طالبان در راستای همین اهداف است.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم مباحثی که اعلام می‌کنیم در راستای وحدت باشد و با افرادی که در بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد می‌کنند برخورد شود چون وقتی قدرت مسلمانان در کنار هم باشد بسیار کارساز می‌شود و برای قدرت‌های جهانی منافات و ضدیت دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اهداف هفته وحدت تصریح کرد: ما باید اختلافات جزئی و فرعی خود را کنار بگذاریم و روی اهداف و استراتژی مشترک برای دسترسی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها قدم برداریم و هفته وحدت این نیست که شیعه و یا سنی مبانی خود را کنار بگذارند اما باید به مبانی مشترک تکیه کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی و استکباری برای ضربه زدن اهل شیعه و سنی برنامه‌ریزی می‌کنند گفت: باید با هر جریانی که در بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کند مقابله و برخورد شود و اگر با وحدت در کنار هم باشیم جای پایی برای گروه‌های داعش و تکفیری نمی‌ماند.

کواکبیان افزود: استان کردستان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث حفظ وحدت است و مردم کردستانی قبل از اینکه خود را یک کُرد بدانند خود را یک مسلمان و ایرانی می‌دانند و ایرانی و مسلمان بودن را به مذهب خود ترجیح می‌دهند.

وی اظهار کرد: استان کردستان شهیدان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که یاد و خاطره همه آنها را گرامی می‌داریم و رشادت‌های این شهیدان برای ما مهم است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: جریان اصلاح‌طلبی در کشور جریانی است که با اصل انقلاب شروع شده و نباید فکر کنیم این جریان مربوط به انتخابات سال ۷۶ است و می‌توان گفت که این نقطه اوج آن بوده است. اساساً معتقدیم اگر نابسامانی‌هایی در کشور وجود دارد باید از طریق اصلاح، نابسامانی‌ها کشور را به سامان برسانیم و مفهوم اصلاح طلبی هم همین است.

وی گفت: اگر قرار باشد باز هم انقلاب بکنیم که نمی‌توانیم چون ما یک بار انقلاب کردیم و قرار است نابسامانی‌ها را سامان ببخشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح ناملایمات و نابسامانی‌های جامعه باید یکی از اصول مهم اصولگرایان است، چون یک اصولگرای واقعی هم نمی‌تواند در برابر این‌ها بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به معیشت و اقتصاد مردم گفت: بحث معیشت، اقتصاد مردم، ایجاد اشتغال و بحث رونق اقتصادی بسیار مهم است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم و کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاحات یک راهبرد اساسی دراز مدت است که می‌خواهیم در چارچوب نظام اصلاحات ایجاد شود و نظام را دوست داریم و باید در چارچوب این نظام اصلاح و کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌ها و انحرافات حل شود.

وی گفت: اصلاحات و اصلاح‌طلبی منحصر به یک شخص خاص، حزب و جریان خاص نیست و هر کسی که اصلاحات را در کشور پیگیری کند دست آن را می‌بوسیم.

کواکبیان افزود: با برآمدن و رفتن دولت‌ها و انتخاب یک اشخاص اصلاحات به زمین نمی‌ماند و اصلاحات پروژه نیست بلکه یک پروسه بوده و تداوم دارد و باید تداوم داشته باشد و با انقلاب فرق می‌کند.

وی اظهار کرد: «خواسته مردم» مبنای اصلاح‌طلبی است و اگر مردم حرفی را زدند همه ما باید از آن تبعیت کنیم و باید مردم حرف اول و آخر را در نظام جمهوری اسلامی بزنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مطالبات مردم حرف نخست را در اصلاحات می‌زند گفت: به نظر بنده در چار چوب نظام بودن، پروسه دیدن و در جریان خاص نبودن یکی از مهم‌ترین مبانی پیش‌رو در اصلاحات این است که از بالا به پائین نیست و مردم حرف اول و آخر را می‌زنند.

وی گفت: ما بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم اما بلاخره ۶ کشور هستند که الان یکی از آنها نقض کرد و اگر آمریکا این کار را هم بکند ما هم مقابله می‌کنیم. ما باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نداریم اما بنده معتقد هستم چیزی به نام منافع ملی داریم که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم که کشور را پیشرفت بدهیم.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد از نامه‌های مراجعین ما در تهران درخواست اشتغال دارند که باید برای چگونگی ایجاد اشتغال فکر کنیم و اگر اشتغال نباشد مفاسد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود که نیاز به یک فکر اساسی دارد.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان درباره برجام که دستاوردی نداشته است گفت: شما باید حقوق بین‌الملل را توجه کنید چون در این حقوق ماده ۴۲ فصل ۷ منشور سازمان ملل بیان شده که اگر شورای امنیت قطعنامه‌ای برای یک کشور صادر کرد و آن کشور به آن قطعنامه عمل نکرد شورای امنیت می‌تواند از طریق نظامی وارد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من برجام در حد خود پیش رفته و اگر برجام هیچ دستاوردی هم نداشت اما جلو قطعنامه ماده ۴۲ فصل هفتم را گرفت و این بزرگ‌ترین دستاورد آن بوده است؛ وقتی برجام شد همه فهمیدند ما داریم از حق هسته‌ای خودمان دفاع می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.