رشت-معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان، گفت: جاده‌های گیلان لغزنده بوده و رانندگان می بایست تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رانندگان عازم به گیلان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: رانندگانی که قصد تردد به استان گیلان را دارند باید خودروی خود را به انواع وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.  

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان، گفت: جاده‌های گیلان لغزنده بوده و رانندگان می بایست تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تردد خودروها در مناطق برفگیر و کوهستانی، روان گزارش شده است؛ تاکید کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی از شتاب و عجله پرهیز کرده تا شاهد حادثه ‌ای تلخ و ناگوار نباشیم.

وی علت اصلی تصادفات را سبقت گرفتن غیر مجاز و رعایت نکردن سرعت مطمئنه دانست و تصریح کرد: با توجه به لغزنده شدن معابر تمامی رانندگان باید با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و توجه به جلو رانندگی نمایند.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه پلیس تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی پیش بینی کرده،خاطرنشان کرد: مردم از سفرهای غیرضروری که به شلوغی بیش از حد معابر می‌انجامد،پرهیز کنند. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از تردد رانندگانی که تجهیزات زمستانی به همراه نداشته در  مناطق برفگیر و کوهستانی جلوگیری خواهد کرد، افزود:حرکت با سرعت پایین، رعایت فاصله دست کم سه برابر حالت عادی با خودرو جلویی، روشن نگه داشتن چراغ ها، حرکت با دنده سنگین، به ویژه در سربالایی و سراشیبی، استفاده از ترمز آرام به صورت قطع و وصل (در صورت مجهز بودن به ترمز ABS)، فشردن آرام پدال، از مهمترین نکاتی است که باید در هوای برفی و یخبندان به آن توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.