امام جمعه کرمان گفت: عده‌ای در کشور هنوز خطر استکبار و آمریکا را درک نمی‌کنند در صورتی که ما بارها آمریکا را امتحان کرده‌ایم.

آمریکا بارها بدعهدی خود را ثابت کرده است/عده‌ای در کشور هنوز خطر آمریکا را درک نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یحیی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در روایتی ما را به کسب بصیرت دعوت می‌کنند و می‌فرمایند، فردی که بصیرت ندارد به بیراهه می‌رود و هر چه عجله کند از مقصد دورتر می‌شود.

وی بصرت را به معنی درک صحیح و درست از مسائل شخصی و اجتماعی دانست و بیان داشت: بسیاری از افراد ممکن است دارای بصیرت نباشند و از این مبحث در طول تاریخ اسلام حوادث دردناکی به وقوع پیوسته است.

جعفری تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کسب بصیرت را یادآور شد و افزود: عده‌ای در کشور هنوز خطر استکبار و آمریکا را درک نمی‌کنند و حرفشان این است که چرا با آمریکا ارتباط برقرار نمی‌کنیم، در صورتی که ما بارها آمریکا را امتحان کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: مصدق با اینکه مورد نظر مردم بود، اما به آمریکا تکیه کرد و همان‌ها علیه وی کودتا به راه انداختند و شاه دوباره بر مردم ایران مسلط شد.

وی با تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عهدشکنی آمریکا اشاره داشت و تصریح کرد: بیش از یک سال تیم مذاکره کننده کشورمان تلاش کردند تا قرارداد برجام امضا شد و ما بر همه تکالیف خودمان طبق شهادت مسئولان عمل کردیم، اما آمریکا چنین نکرد.

جعفری با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در سال ۵۸ و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهید آیت‌الله مفتح عاشق امام راحل بود و در راه رسیدن به اهداف عالیه دینی و اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نشد.

وی ارتباط حوزه و دانشگاه را مطلب دانست و گفت: روحانیت ما در دانشگاه‌ها حضور داشته و به تدریس می‌پردازند و بعضا دانشگاهیان نیز تحصیلات حوزوی دارند.

جعفری اظهار داشت: وحدت میان آحاد جامعه ما را به نتیجه می‌رساند به ویژه وحدت حوزه و دانشگاه، اما باید توجه کرد که شیاطین قصد بر هم زدن این وحدت را دارند.

خطیب جمعه کرمان همچنین با تبریک پیروزی و آزادسازی شهر حلب بیان داشت: حلب از شهرهای مهم کشور سوریه است که چهار سال در اختیار تروریست‌های تکفیری بود.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها با همکاری برخی از کشورهای اسلامی منافق، گروه‌های تروریستی را در سوریه به راه انداختند، اما رزمندگان پرتوان سوریه، شهر حلب را از اشغال آنها آزاد کردند.

جعفری نقش سردار سلیمانی را در آزادسازی شهر حلب مورد اشاره قرار داد و گفت: در دیداری که با سردار سلیمانی داشتم، ایشان خوشحال بودند و امیدواریم به زودی دیگر مناطق سوریه نیز از دست تروریست‌ها آزاد شود.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مقامات ارشد آمریکایی، داعش را خودشان ایجاد کردند تا از هر طریق ممکن به منافع برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.