ترور محمد الزواری مهندس تونسی حلقه جدیدی از زنجیره جنگ هوایی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی به شمار می رود. جنگی که در سال جاری ابعاد گسترده ای پیدا کرد؛ به نحوی که دشمن صهیونیستی به خاطر پیشرفت های مقاومت در این زمینه در حالت ترس و نگرانی همیشگی به سر می برد.

تشدید نگرانی رژیم صهیونیستی از هژمونی مقاومت فلسطین در جنگ هوایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقاومت هوایی که برخی از آن به عنوان جنگ سرد هوایی یاد می کنند، در آسمان فلسطین شبانه روز جریان دارد. نیروهای مقاومت شبانه روز در چارچوب این جنگ اخبار و اطلاعات مربوط به ارتش صهونیستی را جمع آوری می کنند؛ به نحوی که اکنون مقاومت یک موازنه رعب و وحشت ایجاد کرده و سران تل آویو را وحشت زده و پریشان خاطر کرده است.

ناظران سیاسی بر این باورند که نگرانی اسرائیل ناشی از افزایش قدرت بازدارندگی هوایی نیروهای مقاومت است، زیرا ارتش اسرائیل تا چندی پیش در عرصه نقض حریم هوایی فلسطین و انجام پروازهای شناسایی در نوار مرزی باریکه غزه جهت جهت جمع آوری اخبار و اطلاعات تا حدودی پیشتاز بود، ولی اکنون معادله تغییر پیدا کرده است.
در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ نخستین نشانه های هژمونی هوایی مقاومت هویدا شد و آن زمانی بود که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس با استفاده از پهباد به آسمان سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ نفوذ کرد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که دشمن صهیونیستی بارها اعلام کرده بود که حماس از طریق حریم هوایی از ارتش اسرائیل اخبار و اطلاعات جمع آوری می کند.
اوج خشم و نگرانی رژیم صهیونیستی از ورود مقاومت به نبرد هوایی چند روز پیش تجلی پیدا کرد و آن هنگامی بود که مشخص شد محمد الزواری مهندس تونسی به گردان های قسام در زمینه طراحی و ساخت و مونتاژ پهباد کمک می کرد.
سه ماه پیش دو فروند جنگنده اسرائیل به طور ناگهانی حریم هوایی نوار غزه را نقض کرد و یکی از آنها یک فروند پهباد را بر فراز دریای غزه هدف حمله قرار داد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که این پهباد وابسته به گردان های قسام است و این گردان ها از آن در زمینه جمع آوری اخبار و اطلاعات استفاده می کند.
پژوهشگر امور اسرائیلی اعلام کرد: دشمن صهیونیستی از ورود مقاومت به عرصه نبرد هوایی بسیار نگران و عصبانی است، زیرا ارتش اسرائیل به این دلخوش کرده بود که در طول تاریخ همواره حرف اول و آخر را در این زمینه این ارتش می زند.  
دکتر ناجی البطه در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد: در جریان جنگ غزه یکی از ژنرال های ارتش عبری گفت که نیروهای قسام از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند که یکی از خاخام های اسرائیلی در واکنش به این مساله گفت که این نیروها در مساجد پرورش یافته اند، این خاخام خواستار بمباران مساجد نوار غزه شد و همین اتفاق نیز افتاد.

از سوی دیگر، تحلیلگر سیاسی فلسطین گفت که دلیل نگرانی اسرائیل فقط افزایش توان و قدرت هوایی مقاومت در زمینه جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به اسرائیل نیست.

پرفسور عبدالستار قاسم افزود: دلیل اصلی این نگرانی به این خاطر است که پهبادهای مقاومت و در راس آنها گردان های شهید عزالدین قسام حامل خمپاره و مواد منفجره است. این پهبادها قادر به نشانه گیری شهرک های یهودی است و این مساله یک چالش امنیتی برای طرف صهیونیستی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.