رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: خمس تنها مرجع مالی حوزه علمیه است. حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی با بیان اینکه خمسی که در اختیار مراجع وعلما قرارمی گیرد برای پرورش طلاب علوم دینی استفاده می شود، افزود: خمس تنها منبع درآمد مراجع برای پرورش عالمان دینی است و حوزه بنا ندارد که از کمک های مالی دولتی برای هزینه های طلاب استفاده کند.

همایش خمس توسعه فکری و فرهنگی را به دنبال دارد

اختصاصی قدس آنلاین - ساحل عباسی / عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مردم باید حامی تبلیغ، ترویج، تعیلم وتربیت اساتید اسلامی باشند تا پایه های فکری ودینی جوانان را استحکام بخشند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت خمس منجر به رشد و توسعه فرهنگی می شود، افزود: هنگامی که مردم به پرداخت خمس توجه کنند، شاهد رشد حوزه های علمیه و تربیت نیروی انسانی فرهنگی هستیم.
وی درباره هزینه کرد خمس گفت: هر چند دولت با دریافت مالیات بسترهای مناسبی را برای رفاه عمومی فراهم می کند و به تقویت زیرساخت ها می پردازد اما عمده تفاوت خمس با سایر مالیات های حکومتی توجه به رفع نیازهای خانوار است.
حجت الاسلام سید رضا اکرمی افزود: آنچه امروز نیاز اصلی ماست توجه به فراهم کردن فضای فکری و فرهنگی و بستر سازی برای رشد و گسترش تفکر دینی است تا با اهتمام به آن اهمیت پرداخت وظایف مالی شرعی بر یکایک مسلمانان روشن شود. وی در ادامه تصریح کرد: اگر عواید و دستاوردهای پرداخت خمس در رسانه ها به مردم توضیح داده شود و مردم متوجه اعتلای فرهنگی جامعه خود براساس پرداخت خمس شوند نتایج قابل قبولی در ارائه مالیات خمس خواهیم داشت.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: از جمله زیر ساخت هایی که امروز نیازمبرم کشور است تقویت زیر ساختهای فرهنگی ودینی است تا جوانان در بحران های دنیای توسعه یافته از فرهنگ و تربیت دینی دور نشوند از این رو توصیه می شود مردم نسبت به پرداخت مالیات خمس بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
اکرمی با تاکید بر برگزاری همایش خمس وتاثیرات مطلوب آن در آگاه سازی مسلمانان گفت: برگزاری همایش خمس بسیار حائز اهمیت است از این رو توصیه می شود دست اندرکاران این همایش با توجه به مسائل پژوهشی واستفاده از منابع معتبر در راستای برگزاری هر چه بهتر و پربار تر همایش خمس و گسترش فرهنگ خمس گام بردارند. وی تأکید کرد:همایش خمس و دایر کردن دبیرخانه ای که بتواند واجب دینی همچون خمس را در جامعه گسترش دهد نوید رونق فعالیت های فکری و فرهنگی را به حوزویان ودست اندرکاران فرهنگ دینی کشور می دهد. امیدواریم با افزایش آگاهی مردم در پرداخت خمس و اهتمام آنها به انجام واجب دینی شاهد برتری وغلبه فرهنگ دینی بر فرهنگ غرب باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.