انتخابات

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) از پس فردا خبر داد.

آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران از ۱۵ بهمن/ ثبت‌نام ۳۴ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه‌های علمیه

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمود خالقی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست خبری که ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور همزمان با فرارسیدن  سالروز ولادت حضرت زینب(س) از پانزدهم بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا دهم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نظام آموزشی حوزه خواهران دارای سه سطح ۲، ۳ و ۴ است؛ پذیرش سطح ۲ از داوطلبان دارای مدرک دیپلم و سیکل صورت می‌پذیرد. پذیرش سطح سه از سطح دو و پذیرش سطح چهار از سطح سه است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: در حال حاضر ۳۹۴ مدرسه علمیه خواهران در سطح دو در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که پذیرش آن بدون آزمون کتبی و به صورت مصاحبه شفاهی و بررسی وضعیت داوطلبان صورت می‌پذیرد. شیوه‌های تحصیل در این سطح به دو صورت حضوری (تمام وقت) و نیمه‌حضوری(پاره وقت) است.

وی ادامه داد: ۵۷ مدرسه سطح سه در سطح کشور وجود دارد که پذیرش آن بصورت آزمون کتبی ورودی و مصاحبه علمی و رفتاری از متقاضیان برگزار می‌شود. شیوه‌های تحصیل در این سطح به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری است. همچنین یازده مدرسه سطح چهار در هفت استان مشغول فعالیت هستند که پذیرش این سطح به صورت آزمون کتبی و مصاحبه علمی اخلاقی صورت می‌گیرد. سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران تنها به صورت حضوری در مدارس مربوطه برگزار می‌شود.

خالقی اظهار داشت: سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران برابر با مدرک کارشناسی، سطح سه معادل کارشناسی ارشد و سطح چهار برابر مدرک دکتری بوده و تمام مزایا این مدارک دانشگاهی را نیز دارا است.

وی گفت: در مجموع در چند ساله اخیر تا کنون از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی ۳۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و  ۶۶۷ نفر مربوط به سال ۹۵ بوده است. همچنین در سال گذشته مجموع ثبت نام کنندگان در مقطع سطح دو ۲۵ هزار نفر بود که چهار هزار نفر پذیرش شدند و در سطح سه نیز ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۵۰۰ نفر پذیرش شدند و در سطح چهار نیز ۳۷۲ نفر ثبت نام کردند که ۱۳۲ نفر پذیرش شدند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ ضوابط مربوط به ایجاد گروه‌های آموزشی در مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: گروه‌های آموزشی، زمینه ساز تغییر و تحول علمی در آموزش حوزه‌های علمیه می‌شود. براساس مصوبه ۶۲۴ شورای عالی حوزه­‌های علمیه، تشکیل‌ گروه‌های آموزشی در مدارس سطح سه و چهار الزامی است. البته تشکیل این گروه‌ها در مدارس سطح دو به صورت اختیاری مورد تأکید مرکز است و مطابق شرایط تعریف شده در ازای تشکیل این گروه‌ها برای مدارس امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: انجام بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی مدارس و نظارت بر نحوه اجرای برنامه آموزشی، از وظایف گروه‌هاست. اگر در بعضی از مدارس شرایط برای تشکیل گروه‌های آموزشی فراهم نباشد، این گروه‌ها تا فراهم شدن شرایط در مدیریت‌های استانی تشکیل می‌شوند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سال گذشته برای اولین بار جشنواره علمی اساتید را با عنوان «الگوهای برتر تدریس ادبیات عرب» آغاز کرد و امسال نیر دومین جشنواره با عنوان «الگوهای برتر تدریس احکام، فقه و اصول» در حال برگزاری است. همچنین المپیادهای علمی برای طلاب سطح دو حوزه‌های علمیه و چهارمین مرحله برای طلاب سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران نیز انجام شده است.

وی در پایان گفت: در صورت تمدید مهلت نام‌نویسی، در سایت جامع مرکز خواهران www.whc.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد و متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به مدارس علمیه به صورت حضوری مراجعه کرده یا از طریق سایت اقدام به نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.