تحولات منطقه

رگولاتوری اپراتورهای تلفن همراه را موظف کرد تا ۱۵ اسفند ماه با ایجاد یک پنل متمرکز فعال سازی و غیرفعال سازی خدمات مبتنی بر محتوا را برای کاربران فعال کنند.

هزینه خدمات محتوایی به صورت مجزا در قبوض درج می شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایات بسیاری به واحد ۱۹۵ در مورد عناوین هزینه ای مانند خدمات مبتنی بر محتوا و سایر هزینه ها در قبوض صادر شده برای مشترکان ثبت شده و به همین دلیل رگولاتوری تمام اپراتورها را موظف کرد تا برای فعال سازی هر خدمت مبتنی بر محتوا، ضمن اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مورد هزینه خدمات ، نحوه فعال سازی و غیر فعال سازی آن را با ارسال پیامک در دو مرحله تایید اولیه و ثانویه به آنان اطلاع دهند.

وی با تاکید براینکه اپراتورها موظف هستند روش غیرفعال سازی خدمات مبتنی بر محتوا را به گونه ای اعمال کنند که برای تمام مشترکان قابل استفاده باشد خاطرنشان کرد: اپراتورها برای تمدید این خدمات باید به همان شیوه تایید اولیه و مجدد اقدام کنند و در صورتی که مشترک به پیامک ها پاسخی نداد باید به منزله عدم تمدید خدمت محتوایی از سوی وی تلقی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات دارای هزینه مانند استعلام راهنمایی و رانندگی و ثبت احوال و سایر خدمات مشابه باید به صورت جدا از سایر خدمات مبتنی بر محتوا در قبوض درج شود و علاوه بر اطلاع رسانی اپراتورها در مورد هزینه این پیامک ها، ارایه دهنده گان این خدمات نیز باید در پیامک های ارسالی خود هزینه دریافت پیامک را برای استعلام کنندگان ارسال کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در مورد خدمات محتوایی گفت: اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند این مصوبات را به طور کامل اجرا کنند.

وی در مورد هزینه خدمات برای مشترکان سیم کارت های اعتباری اظهار داشت: ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد و به همین دلیل ما از اپراتورها خواسته ایم تا ۲۰ اسفند راهکار خود را برای اطلاع رسانی به مشترکان اعتباری در مورد هزینه خدمات مشابه آنچه در قبوض مشترکان دایمی درج می شود به سازمان ارایه کنند تا از ابتدای اردیبهشت ۹۶ عملیاتی شود.

فلاح جوشقانی گفت: شکایات متعددی مبنی بر دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی علیرغم غیرفعال سازی در سامانه« #۸۰۰ * »دریافت کرده ایم که اپراتورها در این زمینه نیز مکلف به رفع اشکالات سیستم حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.