یزد - استاندار یزد گفت: نیازی نیست که واحدهای بدون صرفه اقتصادی با تزریق منابع مالی نگه‌داشته شوند؛ چراکه این‌گونه عمل کردن به پویایی اقتصاد کمکی نمی‌کند.

واحدهای بدون صرفه اقتصادی نباید  با تزریق منابع مالی نگه‌داشته شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی بعد ازظهر چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دولت همۀ تلاش خود را برای استفادۀ صحیح و کارشناسی شده از منابع موجود داشته و به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی که صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ نیست.

وی افزود: واحدهای صنعتی نیمه فعال به‌طور صددرصدی پایش شده‌اند و دیگر لازم نیست بر رونق چنین واحدهایی در استان و یا سایر نقاط کشور تأکید کرد.
میرمحمدی تولید و اشتغال را اصل و مبنای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: ضرورت دارد برای رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی بیشتر، حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها همراه با الزامات تعریف کرد.

وی بابیان اینکه لازم است برای تولید طرحی نو اندیشید، افزود: اگر در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذار، تضمین سود سرمایه‌گذار، بهبود مناسبات، جذب سرمایه‌گذار خارجی و گسترش روابط شکل نگیرد؛ اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نیز در این دیدار گفت: دولت بیش از ۲۳هزار واحد صنعتی و تولیدی را در قالب طرح رونق و از طریق ارائۀ تسهیلات احیا کرد که این اقدام ارزشمند نشانۀ تعاملات بین بخشی بوده است.

محمدرضا فیاض با اشاره به  وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: برخی واحدها باوجود همۀ گرفتاری‌ها بیش از ظرفیت و در چند شیفت کار می‌کنند که تعداد آنها در کشور جالب توجه است.

وی افزود: برخی واحدها به دلایل مختلفی مانند فرسودگی ماشین‌آلات از توان افتاده‌اند و تولیدشان به صرفه نیستت و برخی دیگر به دلایل مشکلاتی در بیمه، بازنشستگی، مالیات، بانک و عوارض حکومتی ضعیف شده‌اند که بیشترین تمرکز دولت بر این واحدها بوده است.

فیاض با بیان اینکه اینگونه اقدامات ارزشمند با همّت بانک‌ها، بیمه، مالیات و دولت اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ۶هزار طرح نیمه‌تمام از ۲۰به ۸۰درصد پیشرفت رسیده؛  ۵هزار و ۳۱۲ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و ۳۳طرح بزرگ هدف‌گذاری شده که تا اسفند گذشته ۲۷ طرح آن به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.