خبر فوری

اصفهان- رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۱۰۰۰ نوع رژیم لاغری وجود دارد که تقریباً همه آنها بدن را لاغر می کنند ولی ضرر ۹۹ و نیم درصد این رژیم ها بیشتر از منفعت آنها است.

ضرر ۹۹ و نیم درصد رژیم های لاغری بیشتر از منفعت آنها است

دکتر محمد حسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: چاقی بیماری ۶۰ سال اخیر است، اما در بررسی علت شیوع چاقی، متوجه می شویم بزرگترین عامل آن رفتارهای اشتباه خودمان بوده است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: گاهی با تبلیغاتی مواجه می شویم که اعلام می کنند «کاهش ۱۰ کیلو وزن در ۱۰ روز» در حالی که این غیر ممکن است، زیرا اگرفرد تمام شبانه روز فعالیت کند و چیزی هم نخورد، باز هم نمی تواند در ۱۰ روز این میزان کاهش وزن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این نوع رژیم ها صدبار از چاقی مضرتر هستند، گفت: آنچه مهم است عدد وزن نیست بلکه چربی های کمتر بدن است.

انتظاری یادآور شد: بعضی چاقی ها به خاطر پُرخوری نیست بلکه به خاطر بد خوری اتفاق می افتد، مثلاً غذایی می خوریم که ویتامین A یاD  ندارند، در آن صورت بدن ما را واردار به خوردن غذای بیشتر می کند و ما باز هم غذاهایی را می خوریم که این ویتامین ها را ندارد و همین باعث چاقی می شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ نوع رژیم لاغری وجود دارد که تقریباً همه آنها بدن را لاغر می کنند ولی ضرر ۹۹ و نیم درصد این رژیم ها بیشتر از منفعت آنها است.

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به چاقی های موضعی بدن، اظهارکرد: رژیم ها پیکر تراش نیستند که فقط یک قسمت بدن را تراش دهند اما قطعاً با یک رژیم درست علمی، قسمتی از بدن که بیشتر چاق شده را می توان بیشتر لاغر کرد.

وی ادامه داد: گاهی بعضی افراد اعلام می کنند که با گرفتن یک ماه رژیم غذایی ۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کرده اند، آنها درست می گویند زیرا در ماه اول بدن انسان ذخیره غذایی دارد اما بعد از آن بدن از وجود ویتامین ها و پروتئین ها تخلیه و به دنبال آن بدخلقی، تپش قلب، ریزش مو، بیماری های کبدی، پوستی، کلیوی و دیگر بیماری ها آغاز می شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: سالم ترین رژیم غذایی، ماهانه ۴ کیلو از وزن بدن را کم می کند، پس باید برای لاغر شدن صبر داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.