معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۹۰۰ تشکل محیط زیست در کشور فعالیت می‌کنند که این تشکل‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

۹۰۰ تشکل محیط زیست در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  معصومه ابتکار در جلسه سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 900 تشکل محیط زیست در کشور فعالیت می‌کنند که این تشکل‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است و مهم‌ترین اولویت دولت حمایت‌ها از سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی است.

وی با اشاره به این‌که باید سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های محیط زیست در کشور فعال شوند، افزود: در این زمینه دولت لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس فرستاده است که این امر در حال تصویب شدن است.

معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر 200 مشاغل سبز در کشور معرفی شده که انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان محیط زیست این مشاغل در کشور اجرایی شود که می‌تواند گام بزرگی در توسه اشتغال کشور داشته باشد.

ابتکار تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف حمایت از محیط زیست از جمله کارگروه ملی مقابله با آلودگی در کشور تشکیل شده است که این کارگروه‌ها نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

وی از اولویت قرار دادن محیط زیست در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: در این زمینه ریز به ریز مسائل محیط زیست مبنای کار قرار گرفته است، چرا که حفظ محیط زیست برای ما یک موضوع اساسی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست نیز یک امر ضروری است که در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد نقش اساسی دارند که به یاری دولت در حفظ محیط زیست به شناب آمده‌اند.

ابتکار با اشاره به این‌که 29 اردیبهشت ماه مردم ولایتمدار کشورمان با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد، گفت: حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای بی‌شک توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.