اهواز- رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هرچند تحرک بدنی از موارد ضروری در حفظ سلامت بدن است ولی خوزستان به دلیل دمای بالا و پدیده گرد و غبار از استان‌های کم‌تحرک به شمار می‌رود.

خوزستان به دلیل گرما و پدیده گرد و غبار از استان‌های کم‌تحرک به شمار می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شکرالله سلمان‌زاده در این باره اظهار کرد: هر فرد باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه تحرک سریع داشته باشد و این در حالی است که با نزدیک شدن فصل تابستان و همچنین وجود پدیده گرد و غبار، افراد کمتر به پیاده‌روی می‌روند.

وی افزود: هرچند تحرک بدنی از موارد ضروری در حفظ سلامت بدن است ولی خوزستان به دلیل دمای بالا و پدیده گرد و غبار از استان‌های کم‌تحرک به شمار می‌رود.

سلمان‌زاده با اشاره به روند افزایشی دمای هوای خوزستان بیان کرد: توصیه می‌شود با گرم شدن هوا از این پس افراد مسن و کودکان در معرض دمای بالای ۴۰ درجه قرار نگیرند، از فعالیت بدنی اجتناب کنند و در صورت نیاز به ورزش، به باشگاه‌ها و مکان‌های مناسب با دمای پایین بروند.

وی تصریح کرد: همچنین با وجود گرد و غبار در فصل گرما، توصیه می‌شود بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، در صورت خارج شدن از منزل، حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند و همچنین هنگام خروج از منزل آب شرب به همراه داشته باشند و از آب مخازن سطح شهر استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.