به گزارش قدس آنلاین، ایلوش وزیری در این رابطه افزود: تخلف اول هنگامی رخ می دهد که وسیله نقلیه از خط ایست عبور کرده و در منطقه خط کشی مسیر عابر توقف کنند، جریمه برای آن ثبت خواهد شد و تخلف دوم زمانی رخ می دهد که وسیله نقلیه ضمن عبور از خط ایست، از منطقه خط کشی عابر پیاده نیز به طور کامل عبور می کند و در این صورت جریمه ای دیگر ثبت می شود.
وی ادامه داد: در تقاطع های سطح شهر تهران، جهت عبور ایمن عابرین پیاده، منطقه ای به نام مسیر عابر در ۴ جهت تقاطع وجود دارد، در هر جهت تقاطع قبل از کانال عابر و با فاصله یک متری از آن، یک خط به نام خط ایست نیز وجود دارد که رانندگان ملزم به توقف کامل در پشت این خط در زمان زرد یا قرمز بودن چراغ راهنمایی هستند.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران افزود: این سیستم هماکنون در بسیاری از نقاط جهان و کشورهای پیشرفته در سطح وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از پیشرفته ترین الگوریتمهای روز، امکان دستیابی به دقت بسیار بالا در قرائت متن پلاک - حتی فراتر از توانایی چشم انسان- را فراهم میکند. در واقع همین دقت بالاست که بهکارگیری روزافزون چنین سیستمهایی را به عنوان یک سامانۀ مورد اطمینان و کارا جهت بروز تخلفات رانندگی موجب شده است. که در حال حاضر تعداد ۲۰۰ سامانه دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح شهر تهران نصب و جانمایی شده است و در حال تکمیل در برنامه های آتی است.
نظر شما