مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: طبق آخرین آمار سازمان ملل، حدود ۳ میلیون مهاجر در ایران زندگی می کنند.

حضور ۳ میلیون مهاجر در ایران/پوشش بیمه ای برای ۱۱۴هزار تبعه خارجی

به گزارش قدس آنلاین، احمد محمدی فر شامگاه سه شنبه در دیدار استاندار خراسان رضوی با برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۳ میلیون نفر مهاجر به صورت قانونی و غیرقانونی در کشورمان زندگی می کنند که به تمامی آن ها خدمات ارائه می شود. 

وی با بیان اینکه سه اولویت اساسی در قبال مهاجران خارجی در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: موضوع اول بهداشت و سلامت مهاجران بوده که در این راستا تمام ۳ میلیون مهاجر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند. 

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ادامه داد: حدود ۱۱۴ هزار نفر از مهاجران و اتباع خارجی را با کمک سازمان ملل تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار داده ایم. 

وی با بیان اینکه شرایط تحصیل برای همه فرزندان مهاجران فراهم شده است، ابراز کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، ۸۰ هزار فرزند اتباع غیر مجاز خارجی در مدارس ثبت نام و به آن ها خدمات تحصیلی ارائه شد. 

محمدی فر افزود: در حال حاضر مجموعا ۳۳۰ هزار فرزند اتباع خارجی در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند که البته برای تحصیل دانش آموزان اتباع غیرمجاز در ایران نیاز به ایجاد ۲۲۰ مدرسه داریم. 

وی تصریح کرد: به جهت اینکه عمده مهاجران غیرمجاز از شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند، معیشت آن ها از موضوعات بسیار مهمی است که مورد توجه ما قرار دارد. 

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ادامه داد: ما کشورهای مهاجر پذیر برخی اوقات احساس می کنیم که تنها هستیم و نیاز هست که درک عمیق تری از شرایط منطقه و تهدیداتی که ما با آن ها رو به رو هستیم، وجود داشته باشد. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.