به گزارش قدس آنلاین، نشست تحلیل تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با حضور و سخنرانی نمایندگان سه کاندیدای مطرح انتخابات ۲۹ اردیبهشت، آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف روز سهشنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار و عملکرد، راهبرد و تکنیک های کمپین های انتخاباتی کاندیداها در آن بررسی می شود.
در این نشست جهانبخش خانجانی مدیر ستاد خبری حسن روحانی، حسین قربانزاده مدیر مسئول روزنامه همشهری و از دست اندرکاران کمپین محمدباقر قالیباف و یکی از اعضای ارشد کمپین سید ابراهیم رئیسی شرکت و به عنوان گروهی از کارگردانان انتخابات پرشور و تلاطم انتخابات ۲۹ اردیبهشت، پشت صحنه رخدادهای انتخاباتی و روش های به کار رفته در کمپین خود را شرح می دهند و فراز و فرود کمپین های انتخاباتی سه کاندیدای جریان ساز انتخابات اخیر، مورد کند و کاو قرار خواهد گرفت.
در پیش درآمد این نشست آمده است:
امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفهای تبدیل شده است. در این کارزار، داشتن سرمایه مادی، اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمیشود؛ بلکه حرفه ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، از دیگر عوامل ضامن پیروزی است. احزاب، گروه ها و افرادی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت کردند و احزاب و افرادی که می خواستند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، همگی به نگاهی چند لایه به انتخابات به مثابه امر کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کردند و کمیپن های متفاوت اجتماعی و سیاسی را حتی از ماه های قبل از انتخابات تدوین کردند.
در این انتخابات، با توجه به شبکه ای شدن جامعه ایران و تحولات زیرساختی از نظر اطلاع رسانی، نگاه تخصصی و حرفه ای به انتخابات، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن نقطه مطلوب و همچنین استفاده از رویکردهای تخصصی و بهره گیری از نیروهایی حرفهای و به کارگیری فناوری های انتخاباتی و در یک کلام بهره گیری از کمپین های انتخاباتی تبلیغاتی بود که محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، هر یک به نحوی سعی کردند با شکل دهی کمپین های تاثیرگذارتر و بهره گیری از نقاط قوت خود، پیروز انتخابات شوند.
با این مقدمه در نشست «تحلیل عملکرد و تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری»:
در مرحله اول پیام های کمپین ها ملهم از بافت اجتماعی و ساختارهای سیاسی کشور، مورد تدقیق قرار می گیرند.
در مرحله دوم نیز پیام کمیپن ها، و دلیل گزینش این پیام و شیوه تکثیر آن در رسانه ها و نوع هدف گذاری مخاطبان سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی در انتخابات تبیین خواهند شد.
در مرحله سوم فراز و فرود کمپین ها و انعطاف و تغییر جهت دهی های مقطعی و تاثیرپذیری آن ها در طول فضای انتخابات به ویژه در سه هفته منتهی به انتخابات تحلیل می شوند.
در آخرین گام نیز مناظره های انتخاباتی و الگوها و استراتژی های به کار رفته در مناظرات، به عنوان بخش اعظم انتقال پیام کاندیداها در طول فضای انتخابات بررسی خواهند شد.
گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم، این نشست را در راستای شفافیت بیشتر و هرچه علمی و اخلاقی تر شدن فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده و حضور کلیه علاقمندان، به ویژه فرهیختگان و نخبگان را در این نشست گرامی می دارد.
گفتنی است این نشست از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نشانی خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ولی عصر، خ دمشق، پلاک ۹، برگزار می شود.
نظر شما