تحولات منطقه

اصفهان- سمینار گردشگری و اثر آن در توسعه پایدار و اکوسیستم های کارآفرینی با حضور مسوولین ،منتخبین شورای شهر و فعالان این بخش به همت کمیسیون برند و گردشگری در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

برند شهری اصفهان به زودی رونمایی می شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این سمینار گفت: اتاق بازرگانی با شعار اتاق برای همه و همه برای نجات اقتصاد در ترویج صنعت گردشگری در اصفهان از هیچ فعالیتی فروگذار نبوده است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود:توسعه فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از زیرساخت های گردشگری همواره مورد توجه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بوده و در این راستا فعالیت های قابل توجهی صورت گرفته است.

وی  مهم ترین موضوع گردشگری را برند شهری اصفهان عنوان کرد و گفت:انتخاب برند شهری پس از دو سال فعالیت پیگیر توسط کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق صورت گرفت و به زودی رونمایی می شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر این نکته که استان اصفهان دیگر کشش ایجاد کارخانه ندارد، گفت:صنعت گردشگری به عنوان مزیت استان مورد توجه فعالان اقتصادی و مسوولین دولتی قرار گرفته است.

وی گردشگری سلامت را یکی دیگر از مزیت های اصفهان برشمرد و گفت:کشورهای عربی و اسلامی می تواند کشورهای هدف گردشگری سلامت اصفهان شوند و با راه اندازی  شهرک سلامت می توان گردشگران قابل توجهی در این زمینه جذب کرد.

سهل آبادی خواستار استفاده از فرصت های پیش آمده برای استان توسط فعالان اقتصادی شد و گفت:استان اصفهان بیشترین مالیات را در بین استان ها پرداخت می کند و بیشترین نرخ بیکاری را دارد و چنانچه از پتانسیل ها استان استفاده شود شاهد کاهش نرخ بیکاری  خواهیم بود.

ورود گردشگر به اصفهان ۴ برابر سال ۹۱ شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این نشست از رشد ۴ برابری گردشگران اصفهان نسبت به سال ۹۱ خبر داد و گفت:استان اصفهان به غیر آثار تاریخی دارای جاذبه های بوم گردی  است که گردشگران داخلی و خارجی قابل توجهی به آن جذب شده است.

فریدون الهیاری تصریح کرد:تعداد اقامتگاه های بوم گردی از ۳۴ واحد سال ۹۱ به ۲۰۸ واحد در ۱۸ شهرستان در سال ۹۶ رسیده است.

جعفر جعفری استاد رشته گردشگری دانشگاه ویسکانسن امریکا در این نشست گفت:صنعت گردشگری نیاز به حرکت آرام و تدریجی دارد و نبایستی  یک مرتبه شهر و مردم را غافل گیر و هیجانی رفتار کرد.

وی هم خوان و هم ساز بودن  میهمان و میزبان را موولفه مهم صنعت گردشگری برشمرد و گفت:گردشگران را باید پذیرفت که مردم آنان را بپذیرند و بین گردشگر و مردم تناسب برقرار باشد.

جعفری با اشاره به تجربه  بارسلونا و ونیز در جذب گردشگر بیش از ظرفیت شهر  گفت:شهروندان این دو شهر با مشکلات متعددی  برای زندگی روزمره روبرو شدند 

وی خواستار ایجاد هتل ها و رستوران های کوچک متناسب با حجم گردشگر فعلی شد و گفت:ساخت هتل ها و ستوران های بزرگ در شرایطی که حجم گردشگر اندک است منطقی نیست.

نبود سرویس بهداشتی تمیز چالش گردشگران خارجی در اصفهان است

وی نبود سرویس بهداشتی تمیز در سطح شهر اصفهان را یکی از چالش های گردشگران خارجی دانست و گفت:برخی از اقامتگاه بین راهی اصفهان و تهران دارای سرویس بهداشتی بیش از استانداردهای بین المللی است.

گردشگران چین بازار مناسبی برای گردشگری اصفهان است

جعفری با اشاره به سفر ۱۲۰ میلیون چینی در سال به اقصا نقاط جهان گفت:ایران باید جذب بخشی از این گردشگران را در دستور کار قرار دهد و برای آنان محیط و غذای  مناسب فراهم  کند.

وی تمرکز بر جمعیت مسلمان جهان و قرار دادن آنان به عنوان جامعه هدف گردشگری ایران را پیشنهاد کرد و گفت:برای جذب این جمعیت باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا این بازار برای صنعت گردشگری ایران حفظ شود.

استاد رشته گردشگری دانشگاه، آشنایی مشاغل مرتبط با گردشگری  با زبان گردشگران یکی از ملزومات این بخش  برشمرد وگفت: در کشورهای گردشگر پذیر یک گارسون رستوران با پنج زبان برای پذیرایی از گردشگران آشنایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.