محمد حسین خلیلی اردکانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: برای پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه دو موضوع بایستی حل وفصل شود.
وی ادامه داد: اول آنکه شورای عالی فنی باید بر اساس روز قیمت گذاری کند و در وهله دوم برای پیشرفت روند اجرایی این پروژه تامین منابع مالی به موقع انجام شود.
خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه ۳ کارگروه تخصصی در حوزه های فنی و اجرایی، املاک و تملکات و مالی در ارتباط با مترو کرج تشکیل شده است، گفت: از جمله دستاوردهای تشکیل این کارگروه ها آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه در ۷ ایستگاه و ۳۰ جبهه کاری است.
وی تصریح کرد: همچنین استملاک بخشی از املاک مورد نیاز پروژه، بررسی و تعیین تکلیف اختلافات حادث شده در پروژه، ارسال لایحه تجدید نظر در نرخ پیمان که از سال ۹۳ بلاتکلیف بود و پیگیری برای اختصاص منابع مالی جدید در غالب این کارگروه ها انجام شده است.
این عضو شورای اسلامی پنجم کرج اوراق مشارکت، ۲۰۰ میلیارد تومان پول نقد و ۴۰۰ میلیاردتومان تهاتر را ازجمله منابع اصلی تامین مالی پروژه قطار شهری کرج برشمرد و گفت: تامین این منابع بایستی هر چه سریعتر عملیاتی شود.
وی راه اندازی و بهره برداری پروژه قطار شهری کرج در غالب سه سناریو خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ارائه هریک از سناریوها سه متغیر زمان، هزینه و الزامات بهره برداری لحاظ شده و بر این اساس در سناریو خوشبینانه امکان بهره برداری از کل پروژه در مدت ۳۶ ماه و با هزینه سه هزار میلیارد تومان فراهم است.
خلیلی اضافه کرد: در صورت تامین منابع مالی به مقدار ۱۷۰۰ میلیارد تومان می توان ۵ ایستگاه از ۱۴ ایستگاه مسیر پروژه را شامل ایستگاه های چهل پنج متری گلشهر، سه راه گوهردشت، بوستان جهان، مصباح و فردیس ظرف مدت ۲۴ ماه راه اندازی کرد.
وی با اشاره به سناریو واقع بینانه این پروژه، گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد که می توان سه ایستگاه چهل و پنج متری گلشهر، سه راه گوهردشت و بوستان جهان را در ۳۶ ماه و با هزینه ۱۷۰۰ میلیارد تومان راه اندازی کرد.
خلیلی اردکانی افزود: همچنین در این سناریو می توان در مدت ۲۴ ماه ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و ایستگاه فردیس را با هزینه ای در حدود۱۶۳۰میلیارد تومان، ایستگاه های بوستان جهان و پل فردیس را با هزینه ای در حدود ۱۵۹۰ میلیارد تومان و ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و ایستگاه بوستان جهان را با ۱۲۸۰ ملیارد تومان فعال کرد.
عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: مترو یک سیستم حمل و نقل پاک، امن و سریع بوده و علاج مشکلات عدیده ترافیکی و زیست محیطی شهر کرج بوده و خدمت بزرگی به شهروندان عزیز می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در پروژه قطاری شهری کرج حدود ۵۰۰ نیرو مشغول به فعالیت هستند گفت: تمامی ارکان پروژه و مدیران ارشد شهرداری می بایست اهتمام ویژه ای در جهت راه اندازی حتی یک روز زودتر این پروژه داشته باشند.
نظر شما