خلیفه بن سلمان که از زمان شکل گیری کشور بحرین نخست‌وزیر این کشور بوده، بار دیگر از جانب شاه مأمور تشکیل دولت جدید شد.

 "خلیفه بن سلمان" دوباره مأمور تشکیل دولت بحرین شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در پیامی به خلیفه بن سلمان نخست‌وزیر این کشور، وی را بار دیگر مأمور تشکیل دولت جدید کرد.

خلیفه بن سلمان در جلسه روز یکشنبه (دیروز) هیأت وزیران، بر اساس قانون انتخابات استعفای دولت را اعلام کرده بود تا زمینه تشکیل دولت جدید فراهم شود.

در پیام شاه بحرین آمده است: «با وجود شرایط و چالش‌های بسیار طی چهار سال گذشته اما کشور توانست از این چالش‌ها عبور کند و دستآوردهایی را در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی کسب و نتایج مهمی حاصل کند.»

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، شاه بحرین همچنین تأکید کرد که به توانایی خلیفه بن سلمان برای استمرار تلاش‌ها در جهت تحقق اهداف مورد نظر و اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت به منظور سرمایه‌گذاری بهتر در جهت دستیابی به اهداف توسعه فراگیر، اطمینان دارد.

خلیفه بن سلمان ۸۳ ساله حدود پنجاه سال است که نخست‌وزیر بحرین است. در حقیقت از سال ۱۹۷۱ (زمان شکل‌گیری بحرین) او منصب نخست‌وزیری را بر عهده داشته و در آستانه ۸۵ سالگی هنوز در این منصب حضور دارد.

به موجب ماده ۳۳ قانون اساسی بحرین، پس از برگزاری انتخابات پارلمان و آغاز دوره جدید پارلمان، بایستی دولت جدیدی تشکیل شود. دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین روز شنبه برای تعیین سرنوشت ۳۱ کرسی از مجموع ۴۰ کرسی، برگزار شد.

دور نخست انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین نیز روز شنبه گذشته در حالی برگزار شد که معارضان این کشور آن را تحریم کرده و این انتخابات را «کُمدی» خوانده و تأکید کردند که نتایج آن از قبل مشخص است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.