یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حوزه بودجه عمرانی دولت به خراسان رضوی جفای بزرگی کرد، این جفا در بخش پیمانکارانی که امروزه مطالبه بسیاری دارند، نمود پیدا کرده است.

بودجه عمرانی، جفای بزرگ دولت به خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، محسن خندان‌دل در خصوص ارزیابی خود از بودجه استانی ۹۸ با بیان اینکه این بودجه با یک دیدگاه انقباضی تهیه شده، اظهار کرد: من معتقدم که دولت باز هم از همان رویه گذشته خود استفاده کرده است، همچنین دولت تلاش کرده که با یک حالت انقباضی تورم را کنترل کند.
وی ادامه داد: اشتباه بزرگی که دولت انجام داده این است که بدون کنترل حجم نقدینگی و بدون چشم‌اندازی برای آینده مطمئن، از اثراتی که افزایش نقدینگی می‌تواند به بار آورد غافل شده است.
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: به طور کلی نگاه بودجه‌ای در سال ۹۸ همان نگاه انقباضی است و ما نباید منتظر یک اتفاق خاص باشیم.
خندان‌دل عنوان کرد: ما اگر اعتقاد داشته باشیم که بودجه‌ریزی بر اساس مطالبه‌گری اتفاق می‌افتد یک امر خطرناک است که رخ می‌دهد و من هم معتقدم ما باید براساس مطالبه‌گری و معامله‌گری فرمول‌های بودجه‌ریزی کشور را تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه بودجه عمرانی دولت به خراسان رضوی جفا بزرگی کرد، خاطرنشان کرد: این جفا در بخش پیمانکاران که امروزه مطالبه بسیاری دارند، نمود پیدا کرده است، می‌توان ضررهای مالی این افراد را از طریق همین مسائل مالی جبران کنیم.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه زمانی که به پایه‌ریزی بودجه می‌نگریم، شاهد آن هستیم که در یک فضای مطالبه‌گری تعیین شده است، بیان کرد: در این میان افرادی که نفوذ بیشتری داشتند، توانسته‌اند سهم بزرگی خود را به خود اختصاص دهند.
خندان‌دل با بیان اینکه سهم گسترش پهنه اقتصادی هر استان باید عامل مهمی در بودجه‌ریزی باشد، گفت:  اگر ما در شاخص‌های تولیدی، صنعتی و معدنی استان خراسان را به عنوان الگو معرفی کردیم باید در حوزه بودجه‌ریزی نیز به آن توجه کنیم.
  
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به بودجه حاشیه‌ شهر مشهد، تاکید کرد: حاشیه‌نشینی بسیار مقوله خطرناکی است که از جنبه‌های مختلف می‌توان به آن پرداخت، این امر سبب از بین رفتن امنیت، اشتغال، مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌شود و زمانی که در توزیع بودجه‌ی حاشیه‌نشینی شهرها بی‌درایتی می‌کنیم ثمرات منفی آن را دو صد چندان می‌کنیم و باید به آن جدی نگاه کنیم. باید گفت که در این زمینه دولت مطالبه‌گری را به زورآزمایی موکول کرده تا ببیند در آینده چه کسی زور بیشتری برای اخذ آن دارد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.