دبیر تخصصی بخش دیوارنگاره‌های شهری در دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار گفت: آثار ارائه شده در جشنواره قطعا به دور از هرگونه پیش‌داوری قضاوت خواهند شد.

دبیر بخش دیوارنگاره‌های شهری خانه بهار ۹۸:
جشنواره به دور از هرگونه پیش‌داوری قضاوت خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین، لادن اورنگی در حاشیه افتتاحیه دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۸ پیرامون مولفه‌های داوری در بخش دیوارنگاری شهری اظهار کرد: آنچه که قطعا خود داوران نیز به آن تاکید و توجه خواهند داشت، انصاف و عدالت در گام اول و نیز توجه به معیارهای زیبایی‌شناسی است که قرار است در شهر استفاده شود و این دو معیار اصلی در داوری خواهد بود.
وی ضمن بیان این نکته که داوری جشنواره بدون هیچ نوع پیش‌داوری و قضاوتِ همراه با پارتی‌بازی است، افزود: در هنگام داوری، نه اسمی از هنرمندانی که آثار خود را ارائه می‌دهند، موجود است و نه کسی می‌داند که اثر موجود متعلق به چه کسی است و در واقع تنها از روی آثار رسیده و معیارهایی که در داوری در نظر گرفته می‌شود، به انتخاب اثر اقدام خواهد شد.
دبیر تخصصی بخش دیوارنگاره‌های شهری در دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۸ در خصوص ملاک‌های آثار در این حوزه عنوان کرد: از آن‌جا که نقاشی دیواری در واقع بخشی از هنر شهری به حساب می‌آید، مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه شود، وجه ترمیمی قضیه است که به روان‌شناسی ترمیمی بر می‌گردد. روان‌شناسی ترمیمی خود زیرشاخه روان‌شناسی محیط بوده که تقریبا یک علم جدید محسوب شده و وابسته به معماری فضاهای شهری و سالم نگه داشتن روح و روان مردم است.
اورنگی خاطرنشان کرد: بنابراین، باید بیش از هر چیزی در ارائه اثر در بخش دیوارنگاری شهری به این امر توجه شود که اثری که قرار است به روی دیوار رود، علاوه بر فاکتورهای هنری که در شهر در نظر گرفته می‌شود، همچون توجه به نمای شهر، محیط فرهنگی منطقه، توجه به زاویه‌های دید و غیره، باید در نظر گرفته شود که این اثر چه ارتباطی با مردم شهر برقرار می‌کند و به لحاظ بافت، رنگ و چیزهایی که باید به مردم منتقل کند؛ از جمله حس خوب و آموختنی‌ها چه میزان قوی عمل می‌کند.
دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۸ از ۲۵ اسفند تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سطح شهر مشهد برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.