به گزارش قدس آنلاین، محمود نگهبان سلامی افزود: به دنبال بازدید چندی قبل معاونان وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت از زیرساختهای مجتمع سنگان خواف مقرر شد با توجه به تردد بسیار وسایل نقلیه و ضرورت چهار بانده شدن جاده های سنگان، ۵۰ درصد هزینه این طرحها توسط وزارت راه و شهر سازی و ۵۰ درصد نیز توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکتهای معدنی منطقه تامین شود.
وی اظهار داشت: مشاور این طرح هزینه اجرای بزرگراه سنگان به تربت حیدریه و نشتیفان خواف به قاین را حدود پنج هزار میلیارد ریال و هزینه احداث آزاد راه در این مسیرها را ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد کرد.
وی گفت: زیرساخت های شهرستان خواف از جمله آب، راه، خط ریلی و بیمارستان، متناسبت با یک شهرستان دارای بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه و چندین واحد تولیدی فولادی، رشد و توسعه نیافته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.
نگهبان سلامی افزود: جاده های منتهی به مجتمع سنگان خواف جوابگوی حجم عظیم تردد کامیون و وسایل نقلیه سنگین حامل بار به این منطقه نیست و این جاده ها باید چهار بانده شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
نظر شما